Native Advertising – Då, nu och sen då?

Den 11 mars bjuder IAB:s task force för Native Advertising in till ett inspirerande frukostseminarium på Playhouse Teatern.

Native har funnits under längre tid nu, men är det tydligt nog när det passar bäst? Hur ska man som kund tänka och vilka frågor ska man ställa?
Det vill vi tydliggöra vid seminariet samt genom de uppdaterade Guidelines för Native Advertising 3.0 som lanseras samma dag.

Task forcen har även genomfört en realtidsstudie, där köpare tillfrågats hur de ser på Native Advertising som självklart presenteras på plats.
Henric Smolak, Strossle, intervjuar Anna Careborg, chefredaktör och ansvarig utgivare på Svenska Dagbladet om hur publicister kommer fortsätta utveckla native advertising och förhålla sig till det i framtiden.

Missa inte dessa fullmatade 90 minuter!

Agenda

  • Charlotte Thür, VD för IAB Sverige, hälsar välkommen
  • Josefine Kvarnström, Schibsted, berättar om task forcens arbete under 2019/2020
  • Caroline Swärd, Bonnier News & Cindy Ahrnewald presenterar den rykande färska Native Advertising Best Practice Guide 2020 
  • Ny Native-studie från IAB Sverige från hösten 2019 presenteras av Alexander Sattelmaier, Sunt Content
  • Paneldebatt “Då, nu, sen då?” Moderator Josefine Kvarnström, Schibsted

    • Johan Willberg, Bonnier Brand Studio
    • Jenny Brännmo, Carat
    • Jesper Carlson, Skandia
    • David Tanentsapf, Creative Director för CISK

Välkommen!

Anmälan

När: 11 mars kl 8.30 – 10.00, registrering från kl 8.00
Var: Playhouse Teatern, Drottninggatan 71 A, Stockholm
No Show: Vid förhinder följ instruktioner för avbokning mindre än 24 timmar före eventet eller “no show” 300 kr.