I en tid när den digitala marknadsföringsbranschen är under press av bland annat begränsande lagstiftning och förändrade förutsättningar tar IAB Sverige nya steg framåt för att verka för en hållbar bransch. Nu är det klart att Kenneth Danielsson kliver in som ordinarie VD för medlemsorganisationen.

IAB Sveriges styrelse har beslutat att tillsätta Kenneth Danielsson, nuvarande interim VD på IAB Sverige, som ordinarie VD. Kenneth kommer tillsammans med resten av teamet jobba för att utveckla och driva IAB Sveriges arbete till nästa nivå. Kenneth har haft posten som interim VD sedan i maj 2021 och kommer tillträda den ordinarie posten den 1 januari 2022.

– Det är med stolthet som jag tar mig an uppdraget att leda IAB Sveriges framtida arbete mot en hållbar annonsindustri. Branschen förändras ständigt och vi har ett viktigt arbete att göra för att hjälpa våra medlemmar att navigera. Dessutom ser jag fram emot att få möjlighet fortsätta stärka IAB Sveriges position än mer genom att ena, påverka och utbilda branschen, säger Kenneth Danielsson.

– IAB Sverige är redo att ta nya steg framåt för att verka för en hållbar bransch för digital marknadsföring. Vi i styrelsen har haft en tydlig vision under rekryteringsprocessen och ser att Kenneth är rätt person för att driva och vässa IABs framtida arbete, säger Daniel Weilar, styrelseordförande IAB Sverige.

Läs mer om Kenneth och rekryteringen i en intervju i Dagens Media.