Efter ett års uppehåll på grund av Covid-19 är IAB Sveriges gala MIXX Awards tillbaka i höst. Nu är det klart vilka som ska representera jurygrupperna.

– Vi är väldigt glada att kunna genomföra MIXX Awards med publik i år. Det kommer bli en fantastisk kväll där vi uppmärksammar och samlar hjältar inom digital reklam. Juryn har ett stort ansvar i att välja ut vilka som kammar hem årets priser och jag är stolt över att vi på IAB har lyckats samla en så kompetent och erfaren skara, säger Kenneth Danielsson, interim VD, IAB Sverige.

IAB Sverige MIXX Awards hålls traditionsenligt på Nalen i Stockholm och sker i år den 24 november. På galan hyllas team, talanger, kreatörer och varumärken som tagit interaktiv reklam till nya nivåer. Det går redan nu att skicka in bidrag till de olika kategorierna.

Här är juryn som kommer avgöra vilka som nomineras och vinner i respektive kategori.  

BÄSTA DIGITALA KAMPANJ INNOVATION & BÄSTA DIGITALA KAMPANJ DIREKT RESPONS

Ordförande: Susanne Persson, Country Manager, Yahoo

Charlotte Berg, COO Mindshare, Mindshare

Sonja Böttcher, Media strategy, NordDDB

Simon Post, Media Manager, Tre

Åsa Schmidt, Partner & Client Director, Howcom

Thomas Westling, Digital Strategy, TBWA

 

BÄSTA ANNONSMILJÖ

Ordförande: Mats Ståhl, VD, PlayAd

Björn Karlström, Product owner, Bannerflow

Lena Lindgren, Head of Martech, Telia

Richard Swarring, Head of AdTechnology, Hemnet

Yasmine Winberg, Chefredaktör Resume, Bonnier

 

BÄSTA DIGITALA SÄLJTEAM     

Ordförande: Petter Mååg, Head of Digital, Volkswagen

Patrik Engström, Account Director, BizkitHavas

Marit Halonen, Online Marketing Manager, Adlibris

Pia Ling Nordström , Digital Client Manager, Carat

Johnny Strömgren, Försäljningschef, Bauer Media

 

BÄSTA INFLUENCER MARKETING KAMPANJ

Ordförande: Natalie Tideström Heidmark, VD, We Are Era

Mats Fogelberg, VD, Changepilots

Sara Forssberg, Head of B2B, Aller Media

Olof Lindbom, VD, WeareCube

Carina Sunding, VD, 4GOOD

 

BÄSTA SÖKKAMPANJ

Ordförande: Emilia Nilsson, Partner & Senior Advisor, Journey

Sabina Edrén, Digital Marketing Specialist, Fastighetsbyrån

Anders Enochsson, SEM Manager, Viva Media

Anja Fahlström, Digital marketing specialist, Hear Mediabyrå

Johan Hultqvist, Head of Search, Google

Emil Nirland, Head of Search, BizkitHavas

Joel Sandberg, Head of Search, GroupM

Mikael Tillander, Director of Paid Channels, iProspect

Johanna Jansson, SEM Specialist, IF

 

IAB PERSON OF THE YEAR

Delas ut av IAB Sveriges styrelse

 

Sista dagen för att skicka in bidrag är den 18 oktober. Läs mer om MIXX Awards här

SKICKA IN BIDRAG