Att samarbeta med inflytelserika ambassadörer på nätet blir allt vanligare bland företag som vill skapa en närmare relation till sin
målgrupp. Många annonsörer kämpar dock fortfarande för att förstå begreppet influencer marketing samtidigt som många önskar tydligare annonsmärkning, etiska regler och KPIer.

IABs Task Force Influencer Marketing höll sitt första seminarium 2017 och du hittar deras material under Standards & Guidelines. 

Vill du medverka och påverka i denna Task Force? Har du specialistkunskap inom området? Maila då till charlotte.thur(at)iabsverige.se

Task Force Influencer Marketing

Linda Palmgren  (ordförande) 

Linda Palmgren
Ordförande
Benjamin Mullen
Zanox
Alexandra Callius
GroupM
Katarina Bergegård
Loppi
Elle Östlund
Wavemaker
Caroline Ensèr
Bonnier
Anki Apreotesei
Bauer Media
Adam Björklund
Accenture
Silvia Barklund
SPP
Sofi Rönnestrand
Scream
Peter Callius
Kantar Sifo
Peter Cederholm
IUM
Lars Björkman
TS Mediefakta
Rosanna Thun
Tourn
Vigor Sörman
Splay
Daniel Troyse
Tailsweep
Sam Foroozesh
Cure Media
Linda Hörnfeldt
Influencers of Sweden

<script>
(function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i

[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,’script’,’https://www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);

ga(‘create’, ‘UA-25807045-6’, ‘auto’);
ga(‘send’, ‘pageview’);

</script>