Task Force Programmatic

IAB Sverige Task Force Programmatic startades 2010 och är en grupp specialister inom ämnet. Gruppen arbetar för att belysa och utbilda den svenska marknaden inom programmatic och med frågor som berör det vi på svenska idag kallar Automatiserad handel eller Programmatic Buying. Detta rymmer även Automated Trading (AT) och Real Time Bidding (RTB), vilket är ett transaktionssätt som fortsätter att växa sig allt starkare i Europa och även i Sverige.

Task force bjuder in årligen till IAB Sweden Programmatic Event som dragit en stor publik sedan starten och nu har mellan 700-800 deltagare på Oscars i oktober.

Ordförande: Daniel Ahlbert, Netric

Daniel Ahlbert
Netric
Madelene Hammarstedt
Matterkind
Gustaf Möllefors
Smartclip
Erik Moberg
Bonnier News
Robin Bruckner
GroupM
Rikard Bildsten
Xandr
Tomas Viksten
Schibsted
Anders Uhlin
Quantcast
Kristoffer Åkesson
Mediekompaniet
Deryn-Lee Mardon
TUI
Elinor Kvammen
NENT Group
Jonas Söderqvist
Pubmatic
Björn Öström
Verizon
Fredrik Svegl
Leeads
Petter Mååg
Volkswagen
Mathias Roth
Telenor
Björn Lindholm
Integral Ad Science
Örs Szasz
OMD
Olle Bråne
Bauer Media
Sarah Dayan
PHD
Joonas Kankkunen
Double Verify
Maximilan Söderberg
Criteo
Ashur Adams
Google
Michaela Bognäs
McDonald´s