Interaktiv marknadsföring och digitala medier rymmer många olika frågor och intresseområden. Därför arbetar IAB Sverige med ett antal Task Force som tar fram handböcker, standards och guidelines för sina specialområden.

möteEn Task Force fungerar som en projektgrupp som bildas i syfte att leverera ett konkret resultat kring ett specifikt ämne eller fråga
under en definierad tidsperiod. Då resultatet har levererats, upplöses Task Force.

Som medlem i IAB Sverige har du genom engagemang i en Task Force möjlighet att fokusera på just ditt specialintresse. Dels genom att fördjupa dina kunskaper och dels genom möjligheten att påverka inriktningen på Task Forcens arbete.

Om du vill engagera dig i någon av våra Task Forces är du välkommen att kontakta ordförande för respektive grupp eller vända dig till charlotte.thur(at)iabsverige.se , Task Force-ansvarig.

Våra ordföranden för respektive Task Force

Henrik Nilsson
Legal & Policy
Wesslau Söderqvist advokatbyrå
Markus Ericson
Automatiserad Handel -RTB
Sellbransh
Dilem Güler
Den Digitala Annonsaffären
Bonnier News
Linda Palmgren
Influencer Marketing
Ordförande Influencer Marketing
Magnus Lindholm
DOOH
Posterscope
Josefine Kvarnström
Native Advertising
Schibsted
Mattias Björkman
Audio
Bauer Media
David Björk
Online Video
Mediacom
Lisa Wennström
Sökmarknadsföring
iProspect
Mårten Erlberg
Insikt och Analys
Amnet
Alexandra Callius
Annonsvänligt Sverige
Ordförande Annonsvänligt Sverige