Sök eller också kallat SEM och SEO är det vi gör på en digital enhet när vi går från intention till handling och utför en faktisk sökning.
Sök är den kanal som växte mest och som haft störst tillväxt i Europa enligt IABs AdEx-rapport genom åren. IAB Sveriges Task Force Sök tog hösten 2016 fram en handbok för att ge svenska marknadsförare och andra som vill få en överblick över kanalen sök idag.

Du hittar det senaste resultatet av Task Force Sök, Den Stora Sökhandboken mm under Standards & Guidelines under fliken till vänster.

Ordförande: Lisa Wennström, iProspect
Lisa Wennström
iProspect
Sabina Edren
Hear
Joel Odell
Microsoft
Susanne Höglund
OMD
Freddie Jansson
Google Sverige
Nils Firpo
GroupM
Jenny Genetay
Performics
Ella Molin
WGP
Emil Nirlander
Bizkit Havas
Rebecca Dahl
Tre Kronor Media
Emil Nirlander
Bizkit Havas
Marika Baltscheffsky
Google