Kund Apotek Hjärtat (Apotek Hjärtat Retail AB / ICA) – Coughing Billboard, upplevelsebaserad digital create.
Kampanjperiod 14/12-2016.
Reklambyrå Åkestam & Holst.
Produktionsbolag Åkestam & Holst.
Mediahus Clear Channel
Mediabyrå IUM
Format Play single screen
Kort beskrivning av kampanjutformning och upplägg Apotek Hjärtat (pharmacy) wanted to create a buzz for their quit smoking aid products campaign. Clear Channel helped them install a smoke (glow, fire, heat) detector in one of our outdoor digital screens. Every time someone walked by or stood in front of the screen smoking a video was triggered where the model in the ad coughed.

 


Kund Volkswagen
Kampanjperiod 18/2 – 1/3 2015
Reklambyrå DDB
Produktionsbolag Mandarin
Mediahus AdCityMedia
Mediabyrå Mediacom
Beskrivning 44 skärmar, tre olika annonser för tre olika miljöer. För att aktivera sponsorskapet av skidlandslaget på ett unikt och personligt sätt i realtid under skid-vm i Falun.

 


Kund Tunnelrun – Live streaming.
Kampanjperiod 25 mars 2017
Reklambyrå Clear Channel Internt
Produktionsbolag Clear Channel och Mebia
Mediahus Clear Channel
Format Stortavlor
Kort beskrivning av kampanjutformning och upplägg Clear Channel ville tillsammans med arrangörerna av Tunnelrun visa upp den löparfest som pågick under Stockholm stad inför invigningen av Citybanan. För bästa upplevelse ville Clear Channel visa loppet live. En kamera som var uppkopplad via länk placerades på en strategisk passage i tunneln där löparna passerade och på Clear Channels stortavlor runtom i Stockholm visades loppet under ett par timmar.

 


Kund Halebop
Period Julen 2017-2018
Reklambyrå Perfect Fools
Produktionsbolag Visual Art
Mediahus Visual Art
Mediabyrå Wavemaker
Format DOOH
Beskrivning Med hjälp av Visual Art kunde Halebop erbjuda 1 GB extra mobil surf till alla sina kunder vars tåg var försenade, direkt!

 

Kund TUI
Period Januari-februari 2019
Reklambyrå TUI inhouse
Produktionsbolag TUI inhouse
Mediabyrå TUI inhouse
Mediahus Visual Art
Format DOOH
Beskrivning
Local weather conditions in Sweden trigger programmatic campaign for TUI
The world’s leading travel agent TUI, has during January chosen to use the flexibility of Visual Art’s programmatic offer. The solution is customized in order to maximize flexibility and relevance. Local weather data, triggered specific contextual campaign messages based on real-time conditions.