“Digital Audio omfattar reklambaserade tjänster som distribueras till konsumenter via internet-uppkopplade plattformar.”

IAB Sverige Task Force Audio startades 2015 och dess uppdrag är att diskutera möjligheter och utmaningar som möter sektorn idag.
Efter många år av gradvis tillväxt har av digitalt audio på nätet via playtjänster och podcasts gjort att mediet har utvecklat en lovande online-annonsering. Det ökar på grund av; den känslomässiga dragningen av ljud i konsumenternas liv, deras förtrogenhet med radio från marksändningen, ökningen av bärbara streaming enheter ex mobiler, den fortsatta utvecklingen av innehåll på nätet och dess kapacitet och genom konsumtion har alla bidragit till att driva omvandlingen av digitalt audio.

Task force Audio’s Handbok mm hittar du under Standards & Guidelines i menyn till vänster.

Ordförande: Mattias Björkman, Bauer Media

Mattias Björkman
Bauer Media
Natasha Westlund
Spotify
Annika Jonsson
Tre Kronor Media
Åsa Poltrago
Mediacom
Niklas Berglöf
NENT Group
Klara Riddermark
All Ears
Chris Jelinski
Acast
Felicia Lagerwall
Make Sense Media
Annaqie Rickman
Perfect Day Media