Tidigare byråledare ska sammanföra hela ekosystemet för digital marknadsföring och media  

Igår (2020-03-10) tillkännagavs David Cohen som ny President för IAB i USA. Som näst högst i organisationen tillträder han den 1 april och får en inflytelserik position. Hans uppgift blir att fokusera på strategi, tillväxt och operativ utveckling.

David Cohen kommer senast från rollen som President för North America for MAGNA, Interpublic Group’s (IPG), ett bolag i centrum av medieinformation, investeringar och innovation.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cohens primära mål kommer vara att bygga meningsfulla kontakter mellan publicister, varumärken och byråer, öka antalet medlemskap och säkerställa att organisationen fortsätter att fungera som en central kraft för samarbete, opinion och ledarskap i branschen. Han kommer att ansvara och leda utvecklandet av online video, cross-screen mätningar och attribution. Dessutom kommer Cohen ha en vägledande roll för IAB:s evenemangsstrategier samt säkerställer att IAB fortsätter att utbilda, inspirera och leda den digitala marknadsförings- och mediasektorn.

I rollen som President kommer Cohen även att arbeta med Dennis Buchheim, VD för IAB Tech Lab, för att bättre sammankoppla båda organisationernas aktiviteter, skapa mer metodiska lösningar och öka antagandet av industristandarder för brand safety, integritet, programmatisk reklam, online video och andra kritiska funktioner i vår värld.

Cohen har en lång historia av att arbeta med branschorganisationer och har bidragit till att initiera flera viktiga branschövergripande program. Tillsammans kommer Cohen och Buchheim att kontrollera IAB:s roll i det nyligen lanserade Project Rearc.
Procject Rearc är ett branschövergripande initiativ som samlar intressenter inom digitala reklam- och ekosystemet för media, projektet ska harmonisera värdet av integritet och personalisering i vår omvärld. Allt detta för att göra internet till ett bättre plats för konsumenter och användare.

Läs mer om Project Rearc här

Läs hela pressmeddelandet här