Adverty blir första adtech-bolag i Sverige att erhålla IAB Sweden Gold Standard certifikat

Publicerat: 4 år sedan

[Pressmeddelande Adverty]

Adverty AB (publ), den ledande in-game-plattformen för annonsörer, byråer och spelutvecklare, har nyligen tilldelats IAB Sveriges Gold Standard certifikat. Utmärkelsen är en kvalitetsstämpel som återigen validerar bolagets teknik och engagemang att tillhandahålla och exponera varumärken inom säkra ramar och miljöer inuti appar och spel. Adverty blir därmed det första adtech-bolaget i Sverige att erhålla detta värdefulla certifikat.

Gold Standard är IABs (Interactive Advertising Bureau) åtagande att bygga en hållbar framtid för digital reklam. I december 2018 tilldelades Adverty, som första bolag i världen inom sömlös displayannonsering, ett Gold Standard certifikat av IAB UK. Initiativet på den brittiska marknaden fick då stöd av storbolag som Facebook, Spotify, GroupM, Verizon Media och AT&T ägda Xandr.

Nu blir Adverty det första adtech-bolaget i Sverige att erhålla ett IAB Sweden Gold Standard certifikat, en utmärkelse som försäkrar annonsörer att Adverty utvecklar och tillhandahåller teknik för att varumärkessäkra miljöer för reklam och annonsering, förhindra annonsbedrägeri samt skapa en trygg och positiv annonsupplevelse för konsumenten…

Läs hela pressmeddelandet här

Dela sida:

Relaterade nyheter

Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved