Global fördubbling av mobila Reklaminvesteringar

Global fördubbling av mobila Reklaminvesteringar Stockholm 14 augusti 2014 IAB – Globala intäkter för mobil reklam nästan fördubblats under 2013 och uppnår $ 19,3 miljarder eller 135 miljarder svenska kronor enligt nya uppgifter. De senaste siffrorna i Global Mobile Advertising Revenue (2013) studien, från IAB Mobile USA, IAB Europe och IHS Technology, visar att mobila…

Detaljer

IAB Sverige i Almedalen

Under tisdag till torsdag kommer IAB Sverige och VD Charlotte Thür vara Almedalen.
IAB kommer att finnas vid Speakers Corner och Kommunikatörsmingel i Resumés trädgård, Kronstallsgränd.
Ett samarbete med: Resumé, Sveriges Kommunikatörer, Nowa Kommunikation, Hammer & Hanborg, KOMM, Sponsrings- och Eventföreningen, Swedish Content Agencies, Swedma och IAB Sverige.

IAB Europe – Nytt Brandingprojekt “Metrics Matter”

På Interact i Paris presenterades IAB Europes nya brandingprojekt “Metrics Matter”: Metrics Matter – IAB Europe reports on priorities for digital measurement and the need for compatibility across media The mission of IAB Europe’s Brand Advertising Committee is to drive brand investment into digital by providing Brand Advertisers with a reliable and trusted Brand Advertising…

Detaljer

AdEx Benchmark: annonseringen på nätet växte 11,9% i Europa 2013 Idag på Interact i Paris presenterades de första siffrorna för Adex Benchmark 2013 (interactcongress.eu). Annonsering på nätet växte 11,9% till ett marknadsvärde på € 27.3mrd 2013. Europeiska online-annonsmarknaden slog nytt rekord. Mobil display överträffar 10% av den totala displayannonseringen för första gången och går Online video når…

Detaljer

Display ökar med 12 % under Q1 2014 enligt IRM

Internetreklamen fortsätter att öka tvåsiffrigt. Under förta kvartalet uppgår ökningen till drygt 12 % jämfört med samma kvartal 2013. Vilket innebär Internetreklamen nu omsätter så mycket som 2,2 miljarder kronor under det första kvartalet. Display annonseringen ökar tvåsiffrigt för första gången sedan 2010. Mobilmarknadsföringen är det som ökar procentuellt mest, med över 90 procent jämfört med första kvartalet 2013. Även övriga…

Detaljer