IAB Europes medlemmar valde en ny styrelse med flera intressenter än någonsin vid årsstämman i samband med Interact 2019 i Warszawa förra veckan.

IAB Europas styrelse består av tio företagsledamöter och tio nationella IAB-medlemmar, som ska företräda flera intressenter som bl a publicister, mediebyråer och Ad Tech. Listan över de nyvalda styrelseledamöterna är följande:

Corporate Board Members

  • Neil Bowman, VP Advertising Technology – BBC
  • Bethan Crockett, Senior Director Brand Safety, Digital Risk, EMEA – GroupM
  • Nigel Gilbert, Executive VP Strategic Development – AppNexus/Xandr
  • Mark Howe, Managing Director, EMEA Agencies – Google
  • Matthias Matthiesen, Senior Privacy Counsel – Quantcast
  • Rhys Noelke, Senior VP Strategy – RTL
  • Bela Papp, Global Agency Director – Microsoft
  • Phil Sumner, Global Media Insights Director – Teads
  • Carolin Wehrhahn, Head of Brussels Office Public Affairs – AxelSpringer
  • Stuart Wilkinson, Head of Industry Relations – comScore

National IABs Board Members

  • Ioana Anescu, Managing Director – IAB Romania
  • Sebastiano Cappa, Board Member – IAB Italy
  • Thomas Duhr, Exec VP Interactive – IP Deutschland
  • Pierre Gauthier, Director International Development – DrBanner’
  • Petri Kokkonen, Chairman – IAB Finland / CEO, Relevant Digital OY
  • Mahmut Kursun, Board Member – IAB Turkey
  • Suzanne McElligot, CEO – IAB Ireland
  • Jon Mew, CEO – IAB UK
  • Wlodek Schmidt, CEO – IAB Poland
  • Allan Sorensen, Head of Digital & Intl Affairs – Danske Medier/COO – IAB Denmark

Wlodek Schmidt IAB Poland blir ordföranden för styrelsen för IAB Europe fram till 2021.

Läs mer på IAB Europes hemsida.