Ansök

Varför ska man gå Digital Sales Tech & Data?

Vi ser en fortsatt snabb utveckling inom digitala medier och det är avgörande att du som säljare hänger med och tar till dig nödvändig kunskap. Digital Sales är en framåtlutad kurs som hjälper dig att bli vassare i din roll genom att du får en grundlig genomgång av dagens mediekanaler av personer verksamma i branschen. Certifieringen ger dig en kvalitetsstämpel på din kompetens inom det digitala, vilket också signalerar hög professionalism gentemot annonsörer och byråer.

Vem är behörig?

Digital Sales kursen riktar sig till enskilda personer eller hela säljavdelningar. Den primära målgruppen är säljare av digitala mediekanaler som har erfarenhet från branschen eller omfattande branschutbildningar. Kursen är en mycket bra fördjupning för de säljare som tidigare gått vår onlinesales certifiering.

Studiehandbok

Hur ser upplägget ut?

Lärarledd heldagsintroduktion
Självstudier under sex veckor (30 – 40 timmar)
E-learning app
Certifieringsprov.

Förnyelse

Certifieringsdiplomet är giltigt under en period av två år. För att diplomet skall förlängas ytterligare två år utan avbrott behövs en godkänd omcertifiering inom nio månader. Med en godkänd omcertifiering menar vi att du ska delta på två av våra seminarier/events.

Kostnad

6 800 kr för deltagare från medlemsföretag
8 840 kr för deltagare från icke medlemsföretag

Vid fler än 5 deltagare lämnas offert.
Omexamineringsavgift om deltagaren inte blir godkänd på provet: 1 200 kr.

Kursledare

Lena Brandenfeldt driver konsultföretaget Brandenfeldt Sales and Marketing och är delägare av byrån Instly, med inriktning på sociala medier. Hon har mångårig erfarenhet inom försäljning, marknadsföring, media och är specialiserad inom digital kommunikation och transformation. Lena har tillsammans med IAB Sverige utformat certifieringen för Digital Sales – Tech & Data och  Digital Media Manager.

Vad innehåller kursen?