Transparent & Consent Framework v2.0

Missade du webinarierna? Här hittar du presentations-slides och inspelningen av dem

För publicister  

För CMP/leverantörer 


IAB Europe, i samarbete med IAB Tech Lab, har släppt en uppdatering av policys och tekniska specifikationer i version 2.0 av Transparency & Consent Framework (TCF) vilken nu är ute på remiss. Det är möjligt att inkomma med kommentarer fram till 25 maj 2019.

Under remisstiden bjuder IAB Europe in till två webinars: en för publicister och en för CMP/leverantörer för att ge en fullständig överblick över TCF v2.0. Under dessa 1,5 timmars informationstillfällen kommer 45-min vara presentationer från nyckelpersoner inom TCF v2.0 och 45-min möjlighet till Q & A-session för att fastställa feedback och kommentarer från deltagarna.

Har du frågor kontakta:
Helen Mussard, Marketing & Business Strategy Director
M +44 (0) 7399 919594 eller mail www.iabeurope.eu
IAB Europe Address: Rond-Point Schumanplein 11  B-1040 Belgium

Agenda :

  •  Introduction – Noëlle Chitachi, (Director, Privacy & Public Policy, IAB Europe)
  •  TCF Overview – Townsend Feehan (CEO, IAB Europe)
  •  TCF 2.0 – Publishers’ Focus – Julia Shullman (Chief Privacy Counsel, AppNexus)
  •  TCF 2.0 Policies – Alice Lincoln (SVP of Data Policy & Governance, MediaMath)
  •  TCF 2.0 Data processing purposes – Ari Levenveld (Chief Privacy Officer, Quantcast)
  •  TCF Technical background – Airey Baringer (Head of Product & Privacy, Quantcast)
  •  TCF Technical specifications – Jennifer Derke (Director of Product, Programmatic/Automation, IAB Tech Lab)
  •  TCF CMP Validator – Charles Simon (Director, Data Policy & Governance, MediaMath) & Patrick Verdon (Technical Director, IAB Europe)
  • Q&A (45 min)