Årets annonsmiljö levererar en upplevelse i världsklass till både läsare och annonsörer – med innehåll, form, teknisk leverans och kommersiella produkter som sätter ny standard på den svenska marknaden.
Kriterier – Ditt tävlingsbidrag måste redovisa:
a) Hur arbetar ni för att för annonser ska höras/synas bättre, exempelvis med viewability.
b) Hur arbetar ni för att hantera antalet annonser, brus och annonskrockar: Annonsandel av miljön (ex brus, krockar, laddningstider, hur många format)?
c) Hur arbetar ni med balansen mellan innehåll/redaktionellt material och annonsering?
d) Hur arbetar ni i förhållande till olika enheter/devices: Hur ser ni ut/låter ni på olika enheter/devices?
e) Hur arbetar ni för att uppnå Gold Standards riktlinjer för att minska reklamtrötthet?
f) Beskriv ert utfall / effekt / genomslag.
g) Motivering till varför ni bör vinna IAB Mixx Awards Bästa Annonsmiljö?
Bidrag ska vara inskickade av bolaget som äger sajten eller har uppdrag av sajten.
Juryordförande: Mats Ståhl, VD, PlayAd