BÄSTA DIGITALA KAMPANJ - INNOVATION

Innovationskampanj – En kampanj som syftar till att bygga eller stärka ett varumärke.
Årets digitala innovationskampanj har använt sig av existerande eller ny teknik på ett ytterst relevant sätt och visar på högsta innovationsgrad och nytänk. Kampanjen utnyttjar mediet och har fått både ett stort genomslag och bevisad effekt.

Kriterier – Ditt tävlingsbidrag måste redovisa

a) Kampanjbakgrund: syfte, målsättningar, utmaningar, case-beskrivning.
b) Utfall / effekt / genomslag.
c) Vad är den faktiska innovationen både vad gäller idé och execution? Hur har innovativa element bidragit till att förstärka kampanjens effekt?
d) Motivering. Varför ska kampanjen vinna IAB Mixx Awards bästa innovationskampanj?
Juryordförande: Susanne Persson, Country Manager, Yahoo
Skicka in ditt bidrag redan idag! Sista dag att skicka in bidrag är den 18 oktober.