BÄSTA DIGITALA KAMPANJ - INNOVATION

Årets annonsmiljö levererar en upplevelse i världsklass till både läsare och annonsörer – med innehåll, form, teknisk leverans och kommersiella produkter som sätter ny standard på den svenska marknaden.

Kriterier – Ditt tävlingsbidrag måste redovisa:

a) Hur arbetar ni för att för annonser ska höras/synas bättre, exempelvis med viewability.
b) Hur arbetar ni för att hantera antalet annonser, brus och annonskrockar: Annonsandel av miljön (ex brus, krockar, laddningstider, hur många format)?
c) Hur arbetar ni med balansen mellan innehåll/redaktionellt material och annonsering?
d) Hur arbetar ni i förhållande till olika enheter/devices: Hur ser ni ut/låter ni på olika enheter/devices?
e) Hur arbetar ni för att uppnå Gold Standards riktlinjer för att minska reklamtrötthet?
f)  Beskriv ert utfall / effekt / genomslag.
g) Motivering till varför ni bör vinna IAB Mixx Awards Bästa Annonsmiljö?
Bidrag ska vara inskickade av bolaget som äger sajten eller har uppdrag av sajten.
Juryordförande: Mats Ståhl, VD, PlayAd

 

Nominerade 2021:

Verve Group och Scream med Hövding Sverige – Hövding’s Mobility & Location OOH-Campaign
Juryns motivering: En nytänkande och innovativ kampanj som genom mobila utomhustavlor har lyckats nå sin målgrupp i rätt miljö. Med realtids-data lyckades man skapa en multikanalskampanj som gav positiva resultat för både varumärket och konsumenten.
Wavemaker med L’Oréal – AI increasing media ROI for L’Oréal
Juryns motivering: Genom imponerande implementering av ekonometri omsatt i praktiken har man i denna kampanj lyckats driva digitalförsäljning över flera plattformar.
Mindshare och Snapchat med Unilever – Dove #checkyourself
Juryns motivering: Med en unik snapchat-lins har man med denna kampanj lyckats nå sin målgrupp på ett interaktivt, användarvänligt, engagerande och innovativt sätt. Kampanjen #checkyourself ger kvinnor möjlighet att ta del av information som kan vara helt livsavgörande.
Mindshare och Forsman & Bodenfors med Volvo Car – Volvo Car – e-com launch
Juryns motivering: En kampanj som disrupterar en traditionell bransch och lyckas förändra användarnas köpresa. Med en integrerad och implementerad lösning driver kampanjen köp av kapitalvaror digitalt.
Scream och Valtech RADON med RFSU – Sense Me – Sounds of Lust
Juryns motivering: En mångbottnad kampanj med it-factor av ljud, video, musik och interaktivitet. Kampanjen har uppmärksammats och väckt lusten hos målgruppen och lyft både försäljningen av produktserien och fått marknaden att växa.