BÄSTA DIGITALA SÄLJTEAM

Har ert team hittat nya nycklar och strategier för att förbättra säljprocessen av digitala medier och tjänster? Har ni arbetat kreativt med kunder och byråer för att nå målen? Är ni Sveriges bästa digitala säljteam? 

Kriterier – Ditt tävlingsbidrag måste redovisa:

a) Intäktsutveckling (ange i procent)
b) Kundnöjdhet/servicegrad (gärna mätbara tal)
c) Kompetensutveckling av teamet (beskriv)
d) Digital innovation (beskriv)
e) Motivering till varför ditt säljteam ska vinna IAB Mixx Awards.
IAB Mixx Awards “Årets bästa säljteam”, ska vara inskickat av samma bolag som tävlar i kategorin.
Juryordförande: Petter Mååg, Head of Digital, Volkswagen

 

Nominerade 2021:

Mediekompaniet
Juryns motivering: Med insikter och analys som tydliga kärnvärden, tillsammans med en imponerande intäktsökning, har Mediekompaniet gjort ett fantastiskt starkt år. 
Bauer Media – Podcast Sales Team
Juryns motivering: I en extremt snabbrörlig bransch och med ett relativt nystartat team, har Bauer Medias Podcast sales team visat upp en svindlande tillväxt samtidigt som man kunnat sätta kunden i centrum. 
TikTok
Juryns motivering: På kort tid har TikTok lyckats etablera sig som en av de mest närvarande medierna i Sverige. Med en hög innovationsgrad och tydlig struktur har de snabbt blivit en tung spelare på den svenska marknaden.  
Laget.se
Juryns motivering: Som en unik spelare på en stor spelplan har Laget.se genererat imponerande siffror trots en extra utsatt bransch under pandemin. De har skapat ett starkt säljteam med solid värdegrund och tydligt samhällsengagemang. 
Schibsted
Juryns motivering: Med stort Mod och fokus på sina medarbetare, har denna gigant fortsatt att utvecklas. Resultaten är imponerande och man visar fortsatt varför man är ett säljteam att räkna med!