BÄSTA DIGITALA KAMPANJ - DIREKT RESPONS

Årets digitala direkt responskampanj är den definierande digitala performance-kampanjen för året. Den visar på uppnådda resultat och hög mätbarhet, utnyttjar mediet och har både fått ett stort genomslag och bevisad effekt.

Kriterier – Ditt tävlingsbidrag måste redovisa:

a) Kampanjbakgrund – syfte, målsättningar, utmaningar, case-beskrivning.
b) Utfall / effekt / genomslag.
c) Vad är den faktiska innovationen både vad gäller idé och performance? Beskriv kampanjens resultat, data som stödjer kampanjens succé.
d) Varför ska kampanjen vinna IAB Mixx Award för bästa responskampanj?
Mediebyråer, kreativa byråer, annonsörer, underleverantörer i alla delar av annonsledet kan skicka in bidrag till den här kategorin.
Juryordförande: Susanne Persson, Head of Sales, Snap Inc.

 

Nominerade 2021:

Keybroker och ARC: Curamando & Animal med NORNORM – Trophy Company Hunting on Digital Media
Juryns motivering: En kampanj som har utmanat en traditionell säljteknik till en framgångsrik datadriven digital marknadsföringskampanj.
MediaCom med Specsavers – Specsavers nyttjar potentialen i sin förstapartsdata
Juryns motivering: Genom att använda förstapartsdata har man utnyttjat de digitala kanalerna på ett kreativt och effektivt sätt vilket har resulterat i ett fantastiskt genomslag.