BÄSTA ANNONSMILJÖ

Årets annonsmiljö levererar en upplevelse i världsklass till både läsare och annonsörer – med innehåll, form, teknisk leverans och kommersiella produkter som sätter ny standard på den svenska marknaden.

Kriterier – Ditt tävlingsbidrag måste redovisa:

a) Hur arbetar ni för att för annonser ska höras/synas bättre, exempelvis med viewability.
b) Hur arbetar ni för att hantera antalet annonser, brus och annonskrockar: Annonsandel av miljön (ex brus, krockar, laddningstider, hur många format)?
c) Hur arbetar ni med balansen mellan innehåll/redaktionellt material och annonsering?
d) Hur arbetar ni i förhållande till olika enheter/devices: Hur ser ni ut/låter ni på olika enheter/devices?
e) Hur arbetar ni för att uppnå Gold Standards riktlinjer för att minska reklamtrötthet?
f)  Beskriv ert utfall / effekt / genomslag.
g) Motivering till varför ni bör vinna IAB Mixx Awards Bästa Annonsmiljö?
Bidrag ska vara inskickade av bolaget som äger sajten eller har uppdrag av sajten.
Juryordförande: Mats Ståhl, VD, PlayAd

 

Nominerade 2021:

Acast
Juryns motivering: I denna brusfria miljö är användaren både kung och drottning, vilket ger bevisad effekt. Glöm reklamtrötthet – här snackar vi annonspigghet!
PlayAd Media Group
Juryns motivering: Flexibilitet och målgruppsinriktning kännetecknar denna egenutvecklade plattform, som på kort tid har utvecklats till en av marknadens mest framstående tekniska lösningar för videoaffären. Att den dessutom placeras hos lokala publicister med hög trovärdighet bådar gott för morgondagens annonsmarknad.
Primetime
Juryns motivering: Denna samtidens lägereld lyckas med konststycket att engagera tittaren. Här vävs det kommersiella budskapet in i en lustfylld miljö, långt bortom konventionella annonsformat.