BÄSTA ANNONSMILJÖ

Årets annonsmiljö levererar en upplevelse i världsklass till både läsare och annonsörer – med innehåll, form, teknisk leverans och kommersiella produkter som sätter ny standard på den svenska marknaden.

Kriterier – Ditt tävlingsbidrag måste redovisa:

a) Hur arbetar ni för att för annonser ska höras/synas bättre, exempelvis med viewability.
b) Hur arbetar ni för att hantera antalet annonser, brus och annonskrockar: Annonsandel av miljön (ex brus, krockar, laddningstider, hur många format)?
c) Hur arbetar ni med balansen mellan innehåll/redaktionellt material och annonsering?
d) Hur arbetar ni i förhållande till olika enheter: Hur ser ni ut/låter ni på olika enheter?
e) Hur arbetar ni för att uppnå Gold Standards riktlinjer för att minska reklamtrötthet?
f)  Beskriv ert utfall / effekt / genomslag.
g) Motivering till varför ni bör vinna IAB Mixx Awards Bästa Annonsmiljö?.
Bidrag ska vara inskickade av bolaget som äger sajten eller har uppdrag av sajten.
Skicka in ditt bidrag här (länk) 
Juryordförande: Mats Ståhl, VD, PlayAd
Skicka in ditt bidrag redan idag! Sista dag att skicka in bidrag är den 18 oktober.