Om Galan 2022

Nominerade i Mixx Awards 2022:

BÄSTA DIGITALA SÄLJTEAM

  • Kobler
    Juryns motivering: Med en egen annonsplattform och en rådgivande roll mot sina kunder, har Kobler påvisat en stark tillväxt och en välförtjänt plats på den digitala annonsmarknaden.
  • Schibsted Marketing Services
    Juryns motivering: Med hög servicenivå och många specialister lyfter detta säljteam den digitala ribban. Detta i en tid där teknik och innovation balanseras med tyngden på kundfokus.
  • TikTok Sweden
    Juryns motivering: Med innovation och utveckling i sitt DNA har TikTok på kort tid hittat vägen fram på den svenska mediemarknaden – aldrig förr har en tech-gigant känns så lokal. 
  • Flarie
    Juryns motivering: Med en kreativ och lekfull produkt fortsätter Flarie flytta gränserna och levererar ett attention-värde i särklass. Dessutom arbetar de aktivt med att utveckla sig själva, både på ett personligt och professionellt plan.  
  • Mediekompaniet
    Juryns motivering: Med insikter och en djup förståelse för kundens affär har Mediekompaniet lyckats transformera sitt erbjudande. Med passion för det digitala och lokala ökar de starkt på en tuff marknad.


BÄSTA DIGITALA KAMPANJ

  • Bonnier News Brand Studio med KRY:
    ”KRY: Doktorn Svarar”
    Jurynsmotivering:
    En kampanj som framgångsrikt och på ett nytt sätt lyckats komma närmare målgruppen genom att använda liveshoppingformat i en ny bransch.
  • Esportal Group & Scream med Spendrups
    Tillsammans med Inferno Online
    ”Cuba Cola Cup”
    Juryns motivering: En kampanj som, baserat på starka insikter, visar hur man på ett långsiktigt sätt äger ett format och lyckas fånga upp sin publik.
  • Tre Kronor Media med SOS Barnbyar
    ”Positiv effekt i negativ kontext”
    Juryns motivering:
    En snabbt och väl genomförd kampanj med goda resultat, som utan rädsla har lyckats styra målgruppen mot, istället för från, innehåll som kan uppfattas som skrämmande. 
  • PHD Sweden med Skoda Sverige
    Tillsammans med SeenThis
    ”Skoda Configuration In-banner”
    Juryns motivering:
    En kampanj som med innovation har använt bannern på ett sätt som är framgångsrikt anpassat för målgruppen.
  • The&Partnership med Toyota
    Tillsammans med Xaxis, Acceleration & Tobii
    ”Toyota – Synlighet på riktigt”
    Juryns motivering: En innovativ kampanj som med bevisad effektivitet har lyckats utnyttja de datadrivna möjligheterna med internet. 


BÄSTA DIGITALA ANNONSMILJÖ

  • Acast
    Juryns motivering: Ett kraftfullt medieslag som sätter lyssnaren i första rummet, och med tydlig strategi skapar ett starkt band mellan kreatörer och konsumenter.
  • Primetime
    Juryns motivering: Med hög attention och en annonsmiljö som engagerar skapar Primetime en plats för reklam som aldrig kompromissar med användarens upplevelse.  
  • Kobler
    Juryns motivering: En framtidssäkrad produkt som driver kontextuell annonsering framåt med fantastiskt resultat, och bidrar till minskad reklamtrötthet.
  • TV4
    Juryns motivering: Med stort ansvar och höga ambitioner fortsätter en av en av Sveriges största plattformar driva annonsutvecklingen av video framåt.
  • Schibsted Marketing Services
    Juryns motivering: Med både användaren och annonsören i fokus lyckas denna mångåriga publicist svara väl upp till höga krav av en annonsmiljö.


BÄSTA SÖKKAMPANJ

  • Docklin Digital med Nelly
    ”Capturing Trends at Scale”
    Juryns motivering:
    Genom smart användning av förstapartsdata har man kunnat annonsera för rätt produkter, vid rätt tid, för att nå marknadens
    efterfrågan.
  • Mindshare med SAS
    Tillsammans med Acceleration
    ”Increasing Incremental Revenue in Paid Search”
    Juryns motivering: En kampanj som når nya höjder genom att innovativt identifiera inkrementell försäljning i sök.
  • Nordic Morning med Arla Foods
    ”Utilizing SEM budget based on SEO rankings”
    Juryns motivering:
    Genom att synkronisera det organiska och det betalda har kampanjen tagit fram ett recept för framgång.
  • iProspect med Essity
    ”Libresse – Kompisen i söket”
    Juryns motivering
    : Libresse har gjort ett skifte i söket och når nu en informationssökande målgrupp tidigare i kundresan.

 

BÄSTA INFLUENCER MARKETING-KAMPANJ

  • We Are Cube med MINI
    ”MINI – Big Love”
    Juryns motivering: 
    Här har man valt influencers som känns tidsenliga, samtidigt som man värnar om mångfald och diversitet. Genom ett verklighetstroget upplägg har man en långsiktighet i sin reklameffekt, och skapar därmed bättre förutsättningar att nå en bredare målgrupp i olika communities.
  • Story Relations med Färsking
    Tillsammans med Splay & CaBom
    ”Flingguiden”
    Juryns motivering:
    Man kommer långt med att använda humor på ett innovativt sätt. Och just det har man lyckats med här. En kampanj som når ut till gen Z på deras villkor, skapar också buzz och nyfikenhet.
  • We Are Era med Spendrups
    Tillsammans med Scream
    ”#weCRUSH med Loka Crush”
    Juryns motivering: 
    En kampanj med humor, bredd och bra val av kanaler. Juryn applåderar det breda valet av språkrör som har grymma förutsättningar att nå en differentierad målgrupp. Man skapar content med passion och lyckas paketera det med finess.
  • We Are Era med Prime Video
    Tillsammans med IPG Mediabrands
    ”Prime Video Nordics Take-Over”
    Juryns motivering: Content som är dyrt förpackat och dryper av Hollywood-glans. Det här är en kampanj som involverar 100 kreatörer och levererar det i en influencer-kampanj med kreativ variation. Idéskaparna i materialet trollbinder både publik och jury.
  • c/o agency med Edgy Veggie
    ”Edgy Veggie och Diyari Mahmoud”
    Juryns motivering:
    Vardagsrealism, humor och låg budget tycks vara nyckelingredienserna i denna tilltalande kampanj. Här bevisar man att less is more och att en mindre budget inte behöver betyda sämre resultat. Juryn är överförtjusta och imponeras av manusets timing och enkelhet.


 


 

Kvällens meny:

FÖRRÄTT:

Kantarellsoppa med grönkålspesto & potatischips smaksatt med tryffel

VARMRÄTT:

Majskyckling med Ljummen vaxbön -& semitorkad tomatsallad, bearnaisesås, timjansrostad potatis

EFTERRÄTT:

Bakad vit chokladkräm med hjortronmylta

Bordsplacering:

Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 2 månader sedan

Fölängd deadline för att vara med och tävla i Mixx Awards 2022!

Förlängd deadline för att vara med och tävla! Det finns fortfarande tid att skicka…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved