Ny task force startas under namnet Insikt & Analys 

Den nya task forcen syfte är att bidra till att öka annonsörers kunskap för bättre insyn och förståelse för hur de kan mäta effekten av deras marknadsaktiviteter. Gruppen kommer kartlägga tillgängliga verktyg för mätning, insikt och analys av kampanjeffekt och kartlägga varför, hur och när dessa är rekommenderade att användas.

Exempelområden är:

  • data visualisering
  • attribution
  • total attribution
  • ekonometri

Är du en fena på detta område och vill vara med i denna task force maila oss.

Även den nya task forcen kommer att bygga på IAB Sveriges grundidé att ena, utbilda och påverka branschen.

Ordförande: Mårten Erlberg, Amnet Group

Task Force Insikt & Analys
Mårten Erlberg
Amnet Group
Johan Lindgren
Aller Media
Nilo Kaboteh
Cadreon
David Perlskog
Clear Channel
Jonas Wallentin
Curamando
Martin Hehrne
Facebook
Anders Lithner
Inizio
Cecilia Perlind
Kantar Sifo
Hanna Palmgren
MTG
Nicole Landgraff
Pricerunner
Björn Engvall
RAM
Niklas Forsberg
Schibsted
Sofie Westerstrand
Scream
Marcus Kres
TBS
Jesper Petersson
Telenor
Emelie Löfdahl
Tobii
Anders Eriksson
Wavemakers
Louise von Stockenström
Bonnier Magazines & Brands