Gold Standard Pro

För annonsörer / varumärken, digitalbyråer och mediebyråer krävs att anställda som direkt eller indirekt köper display-utrymme ska genomgå en utbildningsdel (e-learning). Vid godkänt resultat erhåller bolaget sin certifiering i form av Gold Standard Pro. Att bli certifierad genom Gold Standard Pro är kostnadsfritt.

Processen för köpare; mediebyråer och varumärken/annonsörer
1. Registrera bolaget via IAB Sveriges hemsida – ange antalet som direkt eller indirekt köper display-annonsering.
2. Utse ansvarig för Gold Standard-certifieringen hos bolaget
3. Bolaget har max 6 mån att genomföra utbildningen av angivet antal
4. När samtliga genomgått en godkänd utbildning utfärdas sigillet av IAB
5. 80 % av de som köper direkt eller indirekt ska ha genomgått utbildningen över tid och det ska vara del av bolagets onboarding-program.

Gold standard

IAB Sweden Gold Standard är ett viktigt inslag i vår vision att bygga en hållbar framtid för digital reklam.
*För att certifiera ert bolag behöver ni vara medlem hos IAB Sverige. Bli medlem här
Dela sida:
Nyheter

Relaterade nyheter

Publicerat: 3 månader sedan

Google uppfyller kraven för Gold Standard

Google Sverige är certifierade enligt Gold Standard vilket innebär att de i sin roll…
Publicerat: 6 månader sedan

Schibsted certifierade enligt Gold Standard

Schibsted uppfyller IAB Sveriges krav för Gold Standard. Det innebär att Schibsted proaktivt minskar…
Publicerat: 1 år sedan

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard

Bonnier News Certifierade enligt IAB Sveriges Gold Standard  Bonnier News uppfyller kraven för den…
Publicerat: 2 år sedan

TikTok – första plattformen att certifieras enligt Gold Standard i Sverige

TikTok har erhållit Gold Standard 1.0-certifieringen från IAB Sverige. Certifikatet är ett bevis på…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved