Den 4 november var det äntligen dags för IAB Sveriges populära Programmatic Event.
Nytt i år ses på vår Virtuella Arena! Tillsammans med Task Force Programmatic bjuder eftermiddagen på högaktuella ämnen och förstklassiga talare.
Moderator för konferensen är IAB Sveriges ordförande Daniel Weilar

BILDER FRÅN EVENTET

TALARLISTAN FRÅN EVENTET PÅ YOUTUBE

Stort tack till eventets Premium Partners: Google, Quantcast och Criteo
I vårt Green Room: PubMatic & Netric by Magnite

AGENDA – 13:30 – 16:30

  • Charlotte Thür, VD, IAB Sverige hälsar välkommen till IAB Sweden Programmatic Event
  • Moderator Daniel Weilar ställer frågor till Task Force Programmatic om årets arbete och vilka trender vi ser just nu.
  • Rykande färsk studie – Var står den programmatiska affären idag i Sverige? Rikard Bildsten, Task Force Programmatic
  • Keynote: Google – Lisa Blom, Industry Relations Manager Northern Europe – Digital annonsering – ett ekosystem i förändring
  • Fireside Chat från PubMatic Green Room om Path To Your Audience,
    Jonas Söderqvist
    , Regional Director, N Europe i samtal med Rickard Lyko, grundare & VD, Lyko.com
  • Keynote: Quantcast – Konrad Feldman, Global CEO – A Rallying Cry for the Open Internet
  • Primetime Quiz – Nu har du chansen att bli The Programmatic Star in Sweden 2020
  • ISBA/PWC presenterar Programmatic Supply Chain Transparency Study. Sam Tomlinson, PWC & Stephen Chester, ISBA
  • Keynote: Criteo – Identity & Privacy: what will be the evolution of digital advertising? med Charles-Henri Henault, VP Product, Platform and Analytics
  • Panel med tongivande aktörer från branschen om – tredjepartsdata och integritet.
    I panelen: Joakim Flodin, VD, Schibsted Marketing Service, Ulla Torri, Adform, ordförande i Task Force Programmatic, Alexander Lydecker, COO, Bonnier News och Linda Wetterborg, Head of Brand & Marcom, Telenor
  • Fireside Chat från Netric/Magnite Green Room om Supply Path Optimisation (SPO) Daniel Ahlberts, CEO Netric/Magnite Sweden och Patricia Dixon, Buyer Lead, Magnite UK.
  • IAB Sveriges styrelse årliga pris “Person of the Year” delas ut
  • Summering av eftermiddagens event från IAB Sweden’s Virtuella Venue

Keynotes: Konrad Feldman, Quantcast, Lisa Blom, Google & Charles-Henri Henault, Criteo

När: 4 november 2020 kl 13.30 – 16.30
Var: På IAB Sveriges Virtuella Arena som livesänder från Venue81 – allt är helt digitalt
Hur: Alla medlemmar kostnadsfritt och icke medlemmar 500 kr/person. Alla deltager kommer behöva en länk för att kunna delta, den skickas via mail dagen innan.

Konrad Feldman, Founder and CEO, Quantcast
Konrad Feldman is the founder and CEO of Quantcast, the audience intelligence and measurement company. Founded in 2006, Quantcast pioneered the use of machine learning to interpret digital audiences and provides solutions for publishers, brands and agencies to understand, plan and activate audience-based media across the open internet. Prior to Quantcast, Konrad co-founded Searchspace, the leading provider of software for detecting money laundering and terrorist financing for the world’s financial services industry. Previously, Konrad was a researcher at University College London while undertaking a Ph.D. in Artificial Intelligence before dropping out to launch Searchspace. Feldman holds a BSc in Computer Science from University College London.

TACK TILL VÅRA PARTNERS

I VÅRT GREEN ROOM TRÄFFAR DU


Välkommen!