Den 26 augusti bjöd vi in till en ”genomlysning av den digitala reklammarknaden i Europa” utifrån AdEx Benchmark

Ta del av hela seminariet på vår YouTube-kanal

Vid ett morgonseminarium den 26 augusti presenterade vi 2019 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe som speglar 27 marknader i Europa.

Det gavs också en analys kring hur annonsmarknad transformerar sig i takt med utvecklingen och vi berörde COVID-19 påverkan på medieinvesteringarna 2020.

IAB Europas årliga AdEx-rapport är den enda rapport som genomlyser nettoinvesteringar i den europeiska reklammarknaden.
IRM är vår samarbetspartner och vi är glada att Madeleine Thor, VD för IRM presenterar AdEx Benchmark Study 2019 utifrån ett svenskt perspektiv, hon gav oss också en prognos för utvecklingen framåt för den nordiska marknaden. PRESENTATIONEN (PDF)

Årets gästtalare Peter Callius, Senior Advisor, Kantar Sifo, gav oss en rykande färsk analys av mediemarknadens påverkan av Corona och andra trender just nu i vårt annonserings- och medie-landskap. PRESENTATIONEN (PDF)

Madeleine Thor,
VD IRM

När: 26 augusti 2020 kl 8.30 – 9.45
Var: På Playhouse Teater och på vår YouTube-kanal

Peter Callius, KANTAR Sifo

I juli 2020 kom rapporten, AdEx Benchmark Study från IAB Europe 2019, alla medlemmar får den utan kostnad. Ta del av första pressreleasen från rapporten på vår hemsida.
Kontakta Molly Olsson om du inte fått rapporten.