Seminarium: 400 miljoner anledningar att annonsera i podcast

Vi bjuder in till ett seminarium om poddmarknaden tillsammans med Task Force Audio & Pod den 11 maj på A House i Stockholm kl 15.00 – 16.30.

IRM prognosticerar att podcast kommer omsätta 400 miljoner under 2022
Podcast har visat stark tillväxt i lyssning under lång tid, men enligt färska siffror från Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) är det nu också det snabbast växande annonsmediet av alla mediekategorier. På seminariet gör vi en djupdykning i rapporten med efterföljande analyser, vi pratar också om effekten av att höras i poddar och vad man ska tänka på som köpare.

Eftermiddagen modereras av Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg från populära podden “Ångestpodden” och på plats har vi även fler poddprofiler som delar med sig av sina bästa tips.

Dessutom blir det efterföljande mingel på A House.

Varmt välkommen!

ANMÄL DIG HÄR

När: 11 maj kl 15.00 – 16.30 med efterföljande mingel
Var: A House, Uggelviksgatan 2A, Stockholm
Hur: Delta på plats eller på länk

Seminariet är kostnadsfritt för IAB Sveriges medlemmar och 500 kr för icke-medlemmar.

Agenda:

  • Våra moderatorer Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg, Ångestpodden, hälsar välkomna
  • Kenneth Danielsson – IAB Sverige och ordförande i Task Force Audio & Pod, Mattias Björkman – Bauer Media, inleder eftermiddagens agenda
  • Task Forcens arbete senaste året, hur ser podmarknaden ut och presentation av ny köpguide
  • Presentation av nya IRM rapporten om omsättning inom podcast
  • Panel diskuterar sifforna från IRM: Mattias Björkman – Bauer Media, Johanna Turner – Acast, Erik Ljungström – Magna Mediabrands. Moderatorer: Ida & Sofie
  • Case: Hur ska annonsören tänka?
  • Kreatörspanel: Hannah Widell, Fredagspodden, Emil Persson, Fördomspodden. Moderatorer: Ida & Sofie
  • AW & mingel!