IAB Sveriges framtidsspaning kring tredjepartskakans död
– Därför måste du som annonsör bry dig

Tillsammans med Task Force Post 3rd Party Cookies (P3PC) bjuder vi nu in till det första webinaret på temat. Hur ser vägen mot ett anonymt internet ut, vilka funktionaliteter ersätter egentligen Google Sandbox i Chrome. Hur kan du som annonsör anpassa dig och hur påverkas du av en värld utan tredjeparts-cookies?

Vi kommer djupdyka i de tre områden Task Forcen fokuserar på: User Groups, Interest Groups och Contextual. Detta för en djupare förståelse kring vad som sker kring lösningar som FLoC, TURTLEDOVE, SPARROW och DOVEKEY och de 20-talet olika ID-lösningar som testas just nu.

SE HELA WEBINARET PÅ YOUTUBE

Agenda: PRESENTATIONEN FRÅN WEBINARET

  • Charlotte Thür, VD, IAB Sverige, hälsar välkommen och berättar kort om IAB globala initiativ gällande P3PC-utvecklingen.
  • Ordförande för Task Force P3PC Dilem Güler, Bonnier News, om gruppens arbete och vad som sker just nu i cookie-frågan
  • Tobias Eidem, Autopista, talar på temat User Groups och ger oss de senaste uppdateringarna
  • Anders Uhlin, Quantcast, om hur ID lösningar generellt är ämnade att fungera
  • Chris Grenö, Adlede, guidar oss igenom kontextuella styrningar
  • Ta del av en checklista – Dilem Güler tipsar om vad du kan göra för att hänga med i utvecklingen
  • Q&A 

Välkommen till IAB Sveriges och Task Force P3PC’s webinar!