Seminarium: “How to get in the game” – 9 februari 

Under morgonen fick vi ta del av imponerande siffror och vi slog hål på ett gäng typiska myter kring esport och gamers med hjälp av vår Task Force Gaming, Gamers & Esport.

Du kan se hela seminariet på vår Youtube-kanal eller ser enskilda talares inslag – följ då länkarna nedan.

Ordförande för Task Forcen, Chris Drake, OMD, inledde den fullspäckade morgonen med att prata om hur gaming blivit den största kategorin inom underhållning och bara fortsätter att växa. Och vilka är det egentligen som spelar spel?

Kim Ejebari, Flarie, talade därefter om vilka möjligheter som finns angående hur du kan synas både i och runt mobilspel och inom konsol och PC samt om vilka olika annonsformat som finns. Daniel Pereaux, Fragbite, och Erik Malmstig, UNT, tog med oss på esportens resa från pojkrummet till de största arenorna och redovisade hur demografin ser ut utifrån de vanligaste myterna på marknaden.
Alla är gamers  Anders Svensson, Twitch, talade om hur stort inflytande spel har och hur det påverkar människor och deras livsstil.

Till sist knöt Chris Drake ihop denna gamingmorgon med tips på hur du kan börja utforska denna enorma marknad och exempel på hur du kan nå din specifika målgrupp på ett personligt plan.

Ett stort tack till Task Force Gaming, Gamers & Esport för denna morgon och även ett stort tack till alla er som deltog bakom era skärmar och glöm inte ladda ner Gaming – Esport & Gamers Best Practice Guide 1.0 2021.