IAB Sweden Programmatic Event

Länkar från eventet:

Stort tack till er som för deltog på IAB Sweden Programmatic Event! Vi hade både härlig publik på Venue81 och en skara som deltog på distans via vår virtuella arena.

Vår moderator Daniel Weilar tog oss igenom en fullspäckad eftermiddag med högaktuella ämnen och förstklassiga talare. Det pratades om bland annat CTV, machine learning, ID-lösningar och det öppna internet. Task Force Programmatic presenterade även den undersökning som gjorts under hösten.

Missade du eventet kan du se det i efterhand här.

  • Agenda 
    • Kenneth Danielsson, VD – IAB Sverige, hälsar välkommen 
    • Moderator Daniel Weilar inleder dagens agenda
    • Rykande färsk studie – Hur ser branschen på mätning och effekt av programmatiska köp när syftet är att bygga varumärke? Sarah Dayan & Rikard Bildsten, Task Force Programmatic
    • KEYNOTE: Daniel Knapp, Chief economist – IAB Europe
    • KEYNOTE: Maria Wiss, Head of Cloud Sales Nordics – Google Topic: The growth house
    • CTV Panel – Unlocking the future of CTV, moderator: Kristina Juhlin, MD Dentsu Aegis. I panelen: Julie Selman, MD UK & Nordics – Magnite, Jonas Söderqvist, Regional director Nordics – Pubmatic, Austin Scott, Head of Video Market Development – Xandr och Stephen Byrne, MD Nordics – SmartClip.
    • PAUS
    • KEYNOTE: Björn Lindholm, MD Nordics – Integral Ad Science Topic: Supply path optimization
    • Green room/fireside chat med Pubmatic Audience Addressability med Jakob Nilsson, Sales Director – Pubmatic med gäst Carl Liverstam, MD Nordics – Platform161 (ingår i Verve Group)
    • Identity Panel, moderator; Fredrik Svegl, Business Development Manager – Leeads
      Paneldeltagare: Ingvild Naess, Chief Privacy Officer – Schibsted & Joanna Burton, Chief Strategy Officer –  ID5, Bill Michels, EVP Product & Engineering – The Trade Desk, Lisa Blom, Head of Industry Relations Northern Europe – Google
    • KEYNOTE: Konrad Feldman, Founder & CEO – Quantcast Topic: The open internet 2.0
    • Kl 16:30: Välkommen på mingel!
     

Stort tack till våra huvudsponsorer för IAB Sweden Programmatic Event: