Hur kommer Apple IDFA och andra ID-ändringar påverka vår bransch?

IAB Europe håller ett gäst-webinar med IAB Tech Lab för att ta reda på det den 12 november kl 17:00

Solnedgången för tredjepartscookies och Privacy Sandbox har dominerat diskussionerna sedan början av året, men konversationen kring användaridentitet har hittills fokuserat på webbmiljöer. Apples tillkännagivande att de kräver att konsumenter väljer att tillåta användning av IDFA (Identifierare för reklam) har utvidgat konversationen till ekosystemet för APP:ar. Detta medför ännu bredare ändringar av konsumenternas integritetsskydd, adresserbarhet och den digital reklamens infrastruktur.

Var med för att höra om vad expertpanelen säger att det finns att förlora med IDFA, vad det kan betyda och hur datadriven reklam kan se ut inom en snar framtid. Och hur kan SKAdNetwork stödja grundläggande utveckling för app-utvecklare?

Vi kommer också att täcka andra tekniker och standarder – Data Label, Content Taxonomy, Transparency & Consent Framework och Project Rearc.

ANMÄL DIG HÄR