Välkommen till en informationsträff om IAB Sweden Gold Standard som med stöd av vår styrelse lanseras i slutet av november.

Gold Standard är utformad utifrån en brittisk förlaga från 2017 som varit mycket framgångsrik, motsvarande finns i flera europeiska länder och är öppen för alla IAB-medlemmar som är involverade i köp och försäljning av digital display-reklam.

Vad innebär det:

  • Ad Fraud: Minska annonsbedrägeri genom att anta Ads.txt-initiativet
  • Brand Safety: Öka varumärkessäkerheten genom en branschgemensam kommitté för regelverkets utformande. Efterlevnad kontrolleras med tredjepartsrevision.
  • Annonsvänligt Sverige-UX: Att förbättra den digitala reklamupplevelsen genom att följa LEAN-programmet och Coalision for Better Ads. Allt för att undvika användning av dåliga format som identifierats enligt riktlinjer för Annonsvänligt Sverige.

Byråer liksom publicister, annonsörer och adtech-bolag kommer erbjudas att bli certifierade. Vi önskar därför att, tillsammans med de medlemsbolag som varit med i arbetsgruppen, få möjlighet att bjuda in dig till en informationsträff och presentera Gold Standard 1.0. Initiativet där alla ska med… 

När: 19 november kl 8.30 – 09.00
Var: IAB Sverige Vasagatan 11, Stockholm
Gold Standard info:  https://iabsverige.se/goldstandard/

ANMÄLAN