Smygreklamen exploderar i sociala medier – men vem bär ansvaret?
Influencers och Youtubers riktar sig ofta till en yngre målgrupp så vad händer när dessa både blir reklamskapare och reklambärare? Nordicoms undersökning visar att 88% av barnen inte kan se när det är ett reklaminlägg så hur kan det förändras? Är reglerna för otydliga? Vem har ansvaret?
.
.
.
.
Medverkande:
- Julia Lundin, redaktör, Resumé Insikt
- Daniel Redgert, CEO och grundare, Redgert Comms
- Casper Törnblom, partner, 500
- Gunilla Welander, jurist Reklamombudsmannen, RO
- Natalie Tideström Heidmark, ordförande, IAB Sveriges Task Force Influencer Marketing
- Cecilia Torelm Tornberg, advokat och partner, MarLaw
Arrangör: Resumé, Dagens Media, Medievärlden, RO
När: 1/7 2019 kl 11:00 – 11:45
Var: Mellangatan 22, trädgården
När: 1/7 2019 kl 11:00 – 11:45
Var: Mellangatan 22, trädgården