Genomförda aktiviteter

Nedan hittar genomförda aktiviteter som IAB arrangerat i egen regi, men även flera spännande samarbeten, där IAB varit med som stolt partner.
Letar du istället efter kommande aktiviteter?

160920 Markering Research & Customer Insight Summit 2016 medlemserbjudande!

IAB Sveriges medlemmar har förmånen att delta på Marketing Research & Consumer Insight Summit 2016 till samma pris som SMIF-medlemmar. Använd koden smif när du anmäler dig. Market Research & Customer Insight Summit 2016 14 september på Teaterskeppet i Stockholm.   UR INNEHÅLLET • Data och kundinsikt – nya förutsättningar och nya möjligheter • Framtidens kundbeteende –…

Detaljer

160630 Webinar: Boost your digital marketing leadership skills with Squared Online

Webinar: Boost your digital marketing leadership skills with Squared Online Visste du att IAB stödjer Squared Online, den digitala marknadsföringskursen skapad av Google som precis lanserats i norra Europa? Kursen sker online under en 5 månaders period och består av en kombination av dynamiska klasser, enskilda aktiviteter och grupparbeten baserade på verkliga strategiska utmaningar. Utbildningen…

Detaljer

170920 Certifiering av AdOps/ DCM – 20 september (bokningsbar)

  IAB Sweden Certification AdOps – Läs mer om Certifieringen på hemsidan IAB Sverige har nu skapat en certifiering för att hjälpa digitala köpare och säljare att skapa en förståelse för varandra. Certifiering har varit mycket framgångsrik på den amerikanska marknaden och även i flera andra länder i världen via IAB. IABs Certifiering fastställer och sätter grundkraven för den kunskap inom…

Detaljer

160428 Real Time Advertising Academy – erbjudande till medlemmar

Real Time Advertising Academy – erbjudande till medlemmar RTA är en utbildning som sedan 2013 anordnas av Quantcast i syfte att öka kunskapen om programmatic inom branschen. Kursen går igenom grunderna inom programmatic och ser på den historiska utvecklingen samt på centrala frågeställningar som Viewability och Attribution. Anmäl dig till Real Time Advertising Academy i…

Detaljer

160421 Årsstämma IAB Sverige 21 april

160421 Årsstämma IAB Sverige 21 april “Kallelse – IAB Sverige Årsstämma” När: torsdag den 21 april 2016, 11:30–13:30 inkl lunch Plats: IAB Sverige, Vasagatan 11, 1 tr Inbjudna: Medlemmar Anteckning: Kallelse till årsstämma för IAB (Interactive Advertising Bureau) Sverige med lunch Härmed kallas du som medlem till årsstämma i IAB Sverige Org nr 769619-6869, för verksamhetsåret 2015-01-01 – 2015-12-31. Välkommen på…

Detaljer

160316 Webinar: IAB Europe Programmatic Library webinar: buy-side

IAB Europe bjuder den 16 Mars kl 15.00 in till ett Webinar om Programmatic från ett köparperspektiv. Som en följd på lanseringen av sitt programmatiska bibliotek kommer IAB Europe att anordna två webinars om programmatic både från ett köparperspektiv och ett säljperspektiv för att visa på de möjligheter som programmatic kan erbjuda.

Gå till biblioteket här.

Registrera dig här.

160302 Webinar: IAB Europe Programmatic Library webinar: sell-side

Webinar: IAB Europe Programmatic Library webinar: sell-side IAB Europe bjuder den 2 Mars kl 15.00 in till ett Webinar om Programmatic från ett säljperspektiv. Som en följd på lanseringen av sitt programmatiska bibliotek kommer IAB Europe att anordna två webinars om programmatic både från ett köparperspektiv och ett säljperspektiv för att visa på de möjligheter som programmatic kan…

Detaljer

160122 IAB Sverige bjöd in 30 säljchefer på lunch

IAB Sverige samlade 30 säljchefer från lika många av våra ledande publicist och säljföretag på lunch för att tillsammans diskutera annonsvänliga miljöer, viewability och adblockers. Vi pratade om utmaningarna som branschen har framför sig och om vilka möjligheter det finns att arbeta med. Med inspiration från tre gästtalare pratade vi om hur vi ska gå tillväga för att…

Detaljer