Genomförda aktiviteter

Nedan hittar genomförda aktiviteter som IAB arrangerat i egen regi, men även flera spännande samarbeten, där IAB varit med som stolt partner.
Letar du istället efter kommande aktiviteter?

20150115 IAB Sverige bjöd säljchefer för medieförsäljning av digitala kanaler 15 januari 2015

IAB bjöd in till en lunch där vi blandade försäljningschefer från olika bolag i branschen för att bl a diskutera adblockers, fraud och reklamtrötthet mm. Vi diskuterade också kort vilka utmaningar branschen har 2015. Charlotte Thür, VD för IAB berätta om vår nya satsning för att utveckla branschen, Certifieringen av mediesäljare som IAB Sverige drar igång nu i januari 2015. Lokalen…

Detaljer

180320 We are OOH

Lansering av IABs film för digitalt utomhusköp på Dagens Medias seminarium om OOH den 20 mars Premiär för IAB Task Force köparguide i filmformat för digital utomhus som IAB har skapat med syfte att utbilda och underlätta för annonsörer och byråer. Magnus Lindholm, Ordförande DOOH Task Force, IAB håller ett kort anförande runt gruppens arbete. Eventet…

Detaljer

171011 Certifiering av Onlinesäljare – 11 oktober 2017 (bokningsbar)

IAB Sweden Sales Certification – Läs mer om Certifieringen här. IAB Sverige har nu  skapat en certifiering för att hjälpa digitala köpare och säljare att skapa en förståelse för varandra. Certifiering har varit mycket framgångsrik på den amerikanska marknaden och även i flera andra länder i världen via IAB. IABs Certifiering fastställer och sätter grundkraven för den kunskap inom digitalbranschen som…

Detaljer