Genomförda aktiviteter

Nedan hittar genomförda aktiviteter som IAB arrangerat i egen regi, men även flera spännande samarbeten, där IAB varit med som stolt partner.
Letar du istället efter kommande aktiviteter?

20150115 IAB Sverige bjöd säljchefer för medieförsäljning av digitala kanaler 15 januari 2015

IAB bjöd in till en lunch där vi blandade försäljningschefer från olika bolag i branschen för att bl a diskutera adblockers, fraud och reklamtrötthet mm. Vi diskuterade också kort vilka utmaningar branschen har 2015. Charlotte Thür, VD för IAB berätta om vår nya satsning för att utveckla branschen, Certifieringen av mediesäljare som IAB Sverige drar igång nu i januari 2015. Lokalen…

Detaljer

190115 Lunchseminarium med Facebook: Attention!

Dagens presentationer:  Johan Kvist, Marketing Science Lead, Nordics, Facebook Kristina Juhlin, VD, Amnet och DDS Kendra Ibsen, Marketing Manager, Telenor Möt Facebook och IAB Sverige den 15 januari i vårt tredje lunchseminarium och temat är insikt, mätning och analys med rubriken “Attention”. Luncherna riktar sig till beslutsfattare och marknadsanalytiker inom digital marknadsföring. Agenda 15 januari  fr…

Detaljer

181106 Kreativa mobile first-lösningar

Möt Facebook och IAB Sverige den 6 november i vårt andra av tre samarbeten och temat för andra lunchen är Kreativa mobile first-lösningar. Luncherna riktar sig till beslutsfattare och kreativt ansvariga inom digital marknadsföring.  Agenda 6 november fr 11:15 Lunch-wrap och dryck serveras 11:30 Välkomna 11:35 Martin Ljungdahl Eriksson, Sensemiotics,The sense of mobile first. 11:55 Calle Sjönell,…

Detaljer