Genomförda aktiviteter

Nedan hittar genomförda aktiviteter som IAB arrangerat i egen regi, men även flera spännande samarbeten, där IAB varit med som stolt partner.
Letar du istället efter kommande aktiviteter?

180320 We are OOH

Lansering av IABs film för digitalt utomhusköp på Dagens Medias seminarium om OOH den 20 mars Premiär för IAB Task Force köparguide i filmformat för digital utomhus som IAB har skapat med syfte att utbilda och underlätta för annonsörer och byråer. Magnus Lindholm, Ordförande DOOH Task Force, IAB håller ett kort anförande runt gruppens arbete. Eventet…

Detaljer

170705 IAB i Almedalen

Smygreklam – hur ska medierna och näringslivet ta ansvar? IABs Native Task Force ordförande Josefine Kvarnström (Schibsted) kommer delta i en paneldiskussion i Resumes trädgård under Almedalsveckan. Diskussionen arrangeras i samarbete med Resumé, Reklamombudsmannen RO, IAB, Sveriges Annonsörer, KOMM, Sveriges Tidskrifter, SWEDMA Dag: 5/7 2017 13:30 – 14:30 Plats: Kronstallgränd 4, trädgården   Gränserna mellan journalistik och reklam…

Detaljer

170829 Genomlysning av reklammarknaden i Europa – IAB Europe’s AdEx report

IAB Sverige bjuder in dig till en genomgång av ”AdEx – den digitala marknadsföringen i Europa”…Det gör vi över en frukost den 29 augusti. Vi presenterar 2016 års AdEx-rapport från IAB Europe som avser 27 marknader. IAB Europas årliga AdEx-rapport är den enda rapport som genomlyser den europeiska reklammarknaden. IRM är vår samarbetspartner och vi…

Detaljer

170620 Online video seminarium

Vem säljer framtidens reklam? Enligt Cisco, världens ledande aktör inom datakommunikation, kommer online video stå för ca 80 procent av all datatrafik år 2019. IAB Sveriges Task Force Online Video har uppdaterad sitt material och kompletterat med just videos. Online video-marknadsföring som idag är en miljardindustri i Sverige. Vid frukostseminariet 20 juni fick deltagarna ta…

Detaljer