4 oktober kl 08.30 – 10.00 är det dags för det första av våra två seminarier som task force Insikt & Analys bjuder in till under hösten. Denna gång med fokus på effekt.
Var hittar man långsiktigheten, vad är brand tracking, brand equity, brandlift och försäljningsförändring? Det pratas om inkrementalitet och fokus på brandlift – vad betyder det egentligen i praktiken?
Passa även på att mingla med branschkollegor över en frukost innan seminariet drar igång!
Agenda:
Kenneth Danielsson, vd – IAB Sverige, hälsar välkommen
Anders Lithner, CEO – Brand Metrics, om vikten av att balansera lång och kort sikt och hur långsiktiga investeringar kan mätas även under tuffare tider
Rodrigo Graviz, CEO – My Telescope: Share of Search – metod som prediktion för framtida marknadsandel
Mika Fischerström, Head of analytics Nordics – Kantar: Balansakten taktiskt vs strategiskt – hur modellering gör det möjligt
Case: Johanna Ervér, Head of Brand Portfolio Management – Tele2: hur balansen av uppföljning på kort och lång sikt varit avgörande för att bygga Comviq till ett av marknadens starkaste varumärken.