Seminarium: Insikt & Analys – What´s hot & what´s not?

4 oktober kl 08.30 – 10.00 är det dags för det första av våra två seminarier som task force Insikt & Analys bjuder in till under hösten. Denna gång med fokus på effekt.

Var hittar man långsiktigheten, vad är brand tracking, brand equity, brandlift och försäljningsförändring? Det pratas om inkrementalitet och fokus på brandlift – vad betyder det egentligen i praktiken?

Passa även på att mingla med branschkollegor över en frukost innan seminariet drar igång!

Agenda:
Kenneth Danielsson, vd – IAB Sverige, hälsar välkommen
Anders Lithner, CEO – Brand Metrics, om vikten av att balansera lång och kort sikt och hur långsiktiga investeringar kan mätas även under tuffare tider
Rodrigo Graviz, CEO – My Telescope: Share of Search – metod som prediktion för framtida marknadsandel
Mika Fischerström, Head of analytics Nordics – Kantar: Balansakten taktiskt vs strategiskt – hur modellering gör det möjligt
Case: Johanna Ervér, Head of Brand Portfolio Management – Tele2: hur balansen av uppföljning på kort och lång sikt varit avgörande för att bygga Comviq till ett av marknadens starkaste varumärken.

 

Eventinformation:

Event

Kommande event

Navigera i en värld utan tredjepartskakor – ur ett publicistperspektiv

IAB Sverige Task Force Third Party Cookie kommer under ett webinar den 13 juni att tillsammans med två publicister att guida er genom de…

Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Vid ett frukostseminarium den 27 augusti presenterar vi 2023 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Vi är mycket glada att Madeleine Thor, VD på…

IAB Sweden Programmatic Event

Boka in i kalendern för höstens största Programmatic-event i Europa! Detta är ett evenemang du inte vill missa – med branschens främsta experter, inspirerande…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved