Seminarium: Insikt & Analys – What´s hot & what´s not?

4 oktober kl 08.30 – 10.00 är det dags för det första av våra två seminarier som task force Insikt & Analys bjuder in till under hösten. Denna gång med fokus på effekt.

Var hittar man långsiktigheten, vad är brand tracking, brand equity, brandlift och försäljningsförändring? Det pratas om inkrementalitet och fokus på brandlift – vad betyder det egentligen i praktiken?

Passa även på att mingla med branschkollegor över en frukost innan seminariet drar igång!

Agenda:
Kenneth Danielsson, vd – IAB Sverige, hälsar välkommen
Anders Lithner, CEO – Brand Metrics, om vikten av att balansera lång och kort sikt och hur långsiktiga investeringar kan mätas även under tuffare tider
Rodrigo Graviz, CEO – My Telescope: Share of Search – metod som prediktion för framtida marknadsandel
Mika Fischerström, Head of analytics Nordics – Kantar: Balansakten taktiskt vs strategiskt – hur modellering gör det möjligt
Case: Johanna Ervér, Head of Brand Portfolio Management – Tele2: hur balansen av uppföljning på kort och lång sikt varit avgörande för att bygga Comviq till ett av marknadens starkaste varumärken.

 

Eventinformation:

Event

Kommande event

Mixx Awards 2025

IAB Sweden Mixx Awards är en kväll fylld av makalös mat, inspiration och underhållning i det bästa av sällskap. Med fokus på kreativitet och…

Seminarium: Podcast 20 år – från trevande ungdom till självsäker vuxen!

Podcast fyller 20 år i år! Den 20-åriga podden har vuxit upp, och tillsammans med några av branschens mest tongivande röster samlas vi för…

Seminarium: Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Välkommen till IAB Sveriges frukostseminarium den 26 augusti där vi presenterar 2024 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe. Madeleine Thor, VD på Institutet för Reklam- och…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved