Seminarium: Insikt & Analys – What´s hot & what´s not?

4 oktober kl 08.30 – 10.00 är det dags för det första av våra två seminarier som task force Insikt & Analys bjuder in till under hösten. Denna gång med fokus på effekt.

Var hittar man långsiktigheten, vad är brand tracking, brand equity, brandlift och försäljningsförändring? Det pratas om inkrementalitet och fokus på brandlift – vad betyder det egentligen i praktiken?

Passa även på att mingla med branschkollegor över en frukost innan seminariet drar igång!

Agenda:
Kenneth Danielsson, vd – IAB Sverige, hälsar välkommen
Anders Lithner, CEO – Brand Metrics, om vikten av att balansera lång och kort sikt och hur långsiktiga investeringar kan mätas även under tuffare tider
Rodrigo Graviz, CEO – My Telescope: Share of Search – metod som prediktion för framtida marknadsandel
Mika Fischerström, Head of analytics Nordics – Kantar: Balansakten taktiskt vs strategiskt – hur modellering gör det möjligt
Case: Johanna Ervér, Head of Brand Portfolio Management – Tele2: hur balansen av uppföljning på kort och lång sikt varit avgörande för att bygga Comviq till ett av marknadens starkaste varumärken.

 

Eventinformation:

Event

Kommande event

Mixx Awards

IAB Sweden Mixx Awards är en kväll fylld av makalös mat, inspiration och underhållning i det bästa av sällskap. Med fokus på kreativitet och…

Trendseminarium 8 Minutes

Välkommen till IAB Sveriges Trendseminarium 8 Minutes den 7 december kl 15.00 – 17.00 med efterföljande mingel på Epicenter i Stockholm! Trendseminariet är en…

Seminarium: Native Advertising

9 februari kl 08.30 – 10.00 bjuder vi in till frukostseminarium tillsammans med task force Native på Playhouse Teater. Skriv upp i kalendern –…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved