Programmatic Up Talk: Addressing Addressability

Tisdagen den 4 april bjuder Task Force Programmatic in till ett Up Talk med fokus på Addressability. Välkommen från kl 08.00 för frukostmingel innan vi drar igång kl 08.30. Stort tack till Curamando som står för lokal på Mäster Samuelsgatan 56!

Den digitala marknadsföringsbranschen genomgår en grundläggande transformation som drivs av tekniska, regulatoriska och beteendemässiga förändringar. Utfasningen av tredjepartscookies, lanseringen av Apples iOS15 och Googles tillkännagivande om att de planerar att minska granulariteten för information som presenteras i user-agent strings i deras Chrome-webbläsare har lett till mindre addressability och gjort att annonsörer har svårt att implementera viktiga kampanjstrategier som till exempel målgruppsinriktning, frekvenstak och mätning i vissa miljöer.

Med experter från Verve DSP, PubMatic, ID5 och mediarithmics, kommer vi ta upp heta ämnen och stora frågor som florerar i branschen, så att du får med dig praktiska insikter att tillämpa på din addressability-strategi.

Vi har ett begränsat antal platser, först till kvarn!

 

När: Tisdag 4 april kl 08.30 – 10.00. Registrering & frukost från 08.00.
Var: Mäster Samuelsgatan 56 @ Curamandos kontor, våning 4
Hur: Endast på plats

Eventinformation:

Event

Kommande event

Seminarium: Online Video

Den 14 juni kl 15.00 – 16.30 bjuder task force Online Video in till seminarium med efterföljande AW på Playhouse Teater. Connected TV är…

Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark

Vid ett frukostseminarium den 24 augusti presenterarvi 2021 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe som speglar 28 marknader i Europa. Vi är mycket…

Programmatic Event

Save the date – 25 oktober är det dags för vårt årliga programmatic-event! Tillsammans med Task Force Programmatic bjuder vi in till en fullmatad…
Bli medlem

Ansök om medlemskap

Villkor
© IAB Sverige AB - All rights reserved