The Rise of Retail Media – Webinar

E-commerce-möjligheter för återförsäljare och varumärken
IAB Sverige bjuder in i samarbete med Criteo

28 maj 2021 kl 12.00 – 13.00 CET

Lanseringen av Amazon Sweden kommer inte bara att förändra svensk e-handel utan också det digitala reklamlandskapet. Amazon Advertising, ett företag som nu är värt 15 miljarder USD, står för 10% av alla amerikanska digitala annonsintäkter (1).

Men det är inte bara Amazon som har blivit en publicist (2). Med detta webinar går vi på djupet med hur ledande återförsäljare och e-handelsmarknader bygger medienätverk för att skapa nya intäktsströmmar och fördjupar relationer med varumärken och leverantörer:

  • Marknadssökning av det europeiska och nordiska detaljhandels-medielandskapet
  • Vi djupdyker i Delhaize Belgiens e-commerce-affär
  • Varför ökar varumärken som Alpro investeringarna i detaljlhandelsmedia?
  • Vad kan reklamplaceringar och återförsäljare erbjuda?
  • Hur kan du som återförsäljare eller varumärke komma igång?

ANMÄL DIG HÄR

Vad är Retail Media?

Retail Media innebär att man annonserar på återförsäljarnas webbplatser och appar. Det ger möjligt för varumärken att öka sin synlighet på den “digitala hyllan” genom integrerade annonser och displayannonser, som liknar in-aisle-funktioner i fysiska butiker. (3)

Varför är Retail Media hett just nu?

  1. E-handeln ökar – 21% tillväxt i Sverige 2020 (4)
  2. Efter 3:e parts cookies fortsätter behovet av personlig reklam
  3. Varumärken vill knyta medieinvesteringar till försäljning