Seminarium: “How to get in the game” – 9 februari 

Otaliga studier visar att spel är tilltalande och har ett mycket engagerande och underhållande innehåll som tilltalar ett brett spektrum av målgrupper på flera plattformar. Detta gör spel till perfekta kanaler för varumärkesannonsering. Många stora varumärken har omfamnat spelreklam, men de flesta har fortfarande inte gjort spel till en del av sin medieplanering… av många anledningar.

Därför bjuder nu Task Force Gaming, Gamers & Esport in till ett seminarium som belyser “How to get in the Game”. Vi kommer att visa på kraften i spelannonsering samtidigt som vi vill skingra många myter på köpsidan, som könsfördelning och ålder.
Samma dag släpper vi en Best Practice Guide på området och presenterar en färsk studie som vi gjort med medieköpare.

Vår förhoppning är att vi ska sänka trösklar, ge inspiration och få fler varumärken “In the Game”. Talare är specialister från vår Task Force.

Agenda

  • Charlotte Thür, VD, IAB Sverige, inleder och hälsar välkommen
  • Lär dig mer om utbudet av speltyper och spelreklamformat som tilltalar en mängd olika demografiska målgrupper.
  • Vad innebär Gaming som Lifestyle?
  • Vi visar exempel på varumärken som annonserar i spel. Hur kommer du som annonsör in i spelens värld och vad krävs?
  • Money doesn’t follow the People”. Vi vill vid detta tillfälle skingra myter om dagens Gamers och visa på vad man kan uppnå med reklam i dessa miljöer.

När: 9 februari 2021, kl 8.30 – 10.00
Var: Helt digitalt – vi livesänder från Venue81 i Stockholm
Hur: Anmälda får en länk dagen innan till live-sändingen

Seminariet är fritt för medlemmar och 500 kr för icke-medlemmar.

ANMÄL DIG HÄR