DIGITAL UTVECKLING MED DOOH

Task force DOOH bjöd in till ett frukostseminarium 17 september.
Vi fick höra det senaste om den populära digitala kanalen tillsammans med en  internationell utblick och hur Sverige står sig internationellt. Vi avslutar frukosten med att inspireras av kreativa case från medieägarna.

Material från seminariet:

  • ​​​​​​Hela seminariet hittar du på IAB Sveriges Youtube-kanal
  • IAB Sveriges Köpguide för DOOH : iabsverige.se/dooh
  • Här nedan hittar du presentationerna från seminariet.

Agenda

  • Inledning / välkommen – Charlotte Thür, VD IAB Sverige
  • SoV ersätter Loop – Såhär ligger det till! En enhetligt mått underlättar för köparna – Linda Öberg, Mediacom PRESENTATION
  • Vad innebär nya Outdoor Impact? Räckvidd blir bara räckvidd om annonsen syns – Så här funkar det! – Fredrik Klar, Wavemaker PRESENTATION
  • Gyllene regler för utformning  Hur utnyttjar du DOOH på daglig basis? Hur arbetar du med reklambyrån och kunden? Hur når du igenom bruset? Karl Höglund, Clear Channel
    PRESENTATION
  • Programmatiskt DOOH – Hur står sig Sverige jämfört med andra länder? En utblick i världen? Martin Andersson, Adform PRESENTATION
  • Nice to see – medieaktörerna presenterar inspirerande case 4×4 min
    Visual Art & TUI, Clear Channel & Burger King, JcDecaux & Swedish House Maffia (för tung film), AdCity Media & GB-Unilever
  • Summering av frukosten PRESENTATION

När: 17 september 2019, Registrering och frukost 8:00-8:30 Start 8:30
Var: Venue81, Drottninggatan 81, Stockholm

Vi välkomnar medlemmar samt blivande medlemmar i mån om plats. För er är seminariet kostnadsfritt.  Först till kvarn-principen gäller.
”No show” avgift 24 h innan eventet startar är 300 kr.
Icke medlemmar kan också delta mot ett biljettpris. (1 biljett 4.500 kr eller biljettpaket om 3 biljetter för 9.900 kr + moms).