DIGITAL UTVECKLING MED DOOH

Task force DOOH bjuder till ett frukostseminarium 17 september.
Vi kommer att få höra det senaste om den populära digitala kanalen tillsammans med en  internationell utblick där vi hör hur Sverige står sig internationellt. Vi avslutar frukosten med att inspireras av kreativa case från medieägarna.

Agenda

  • Inledning / välkommen – Charlotte Thür, VD IAB Sverige
  • SoV ersätter Loop – Såhär ligger det till! En enhetligt mått underlättar för köparna – Linda Öberg, Mediacom
  • Vad innebär nya Outdoor Impact? Räckvidd blir bara räckvidd om annonsen syns – Så här funkar det! – Fredrik Klar, Wavemaker
  • Gyllene regler för utformning  Hur utnyttjar du DOOH på daglig basis? Hur arbetar du med reklambyrån och kunden? Hur når du igenom bruset? Karl Höglund, Clear Channel
  • Programmatiskt DOOH – Hur står sig Sverige jämfört med andra länder? En utblick i världen? Adform
  • Nice to see – medieaktörerna presenterar inspirerande case
    Visual Art, Clear Channel, JcDecaux, AdCity Media
  • Summering av frukosten

När: 17 september 2019, Registrering och frukost 8:00-8:30 Start 8:30
Var: Venue81, Drottninggatan 81, Stockholm

ANMÄLAN

Vi välkomnar medlemmar samt blivande medlemmar i mån om plats. För er är seminariet kostnadsfritt.  Först till kvarn-principen gäller.
”No show” avgift 24 h innan eventet startar är 300 kr.
Icke medlemmar kan också delta mot ett biljettpris. (1 biljett 4.500 kr eller biljettpaket om 3 biljetter för 9.900 kr + moms).