Varför ska man gå Digital Sales Tech & Data?

Vi ser en fortsatt snabb utveckling inom digitala medier och det är avgörande att du som säljare hänger med och tar till dig nödvändig kunskap. Digital Sales är en framåtlutad kurs som hjälper dig att bli vassare i din roll genom att du får en grundlig genomgång av dagens mediekanaler av personer verksamma i branschen. Certifieringen ger dig en kvalitetsstämpel på din kompetens inom det digitala, vilket också signalerar hög professionalism gentemot annonsörer och byråer.

Vem är behörig?

Digital Sales kursen riktar sig till enskilda personer eller hela säljavdelningar. Den primära målgruppen är säljare av digitala mediekanaler som har erfarenhet från branschen eller omfattande branschutbildningar. Kursen är en mycket bra fördjupning för de säljare som tidigare gått IABs onlinesales certifiering.

Hur ser upplägget ut?

Lärarledd heldagsintroduktion

Självstudier under sex veckor (30 – 40 timmar)

E-learning app

Certifieringsprov.

Kostnad

6 800 kr för deltagare från medlemsföretag
8 840 kr för deltagare från icke medlemsföretag

Vid anmälan av fler än 5 deltagare till samma kurstillfälle ges 15 % rabatt.
Omexamineringsavgift om deltagaren inte blir godkänd på provet: 1 200 kr.

Kursledare

Lena Brandenfeldt driver Brandenfeldt Sales and Marketing och har mångårig erfarenhet som konsult inom marknadsföring. Hon har jobbat med innehåll för bland andra Life of Svea och är partneragent till Carolina Gynning. 

Vad innehåller kursen?