Ansök till Digital Media – Buying & Planning

Varför ska man gå Digital Media – Buying & Planning? 

Huvudsyftet är att höja kunskapsnivån om digital marknadsföring och dess mediekanaler hos annonsörers marknadsavdelningar samt hos byråer. Kursen riktar sig i första hand till dig som jobbar med kommunikation, marknadsföring och PR/reklam och vill göra en djupdykning inom det digitala medielandskapet med dess utmaningar och möjligheter.

Vem är behörig?

Kursen passar oavsett disciplin eller nivå inom ditt företag: marknadsansvarig/chef, marknadsassistent/koordinator, produktchef, marknadskoordinator, social media manager, online media/digital manager, kommunikationsansvarig/assistent, projektledare etc.

Hur ser upplägget ut?

Via Intermezzons lärportal kommer du att själv bestämma takten på studierna och tentar av de olika blocken var för sig. Du har maximalt åtta veckor på dig att genomföra kursen (beräknad studietid 20–25 timmar).
Då du genomfört alla avsnitt och klarat minst 80 % rätt på varje delprov erhåller du ett digitalt diplom samt certifieringssigill. Som ett bevis på dina kunskaper kan du sedan titulera dig IAB Sweden Certified – Digital Media – Buying & Planning. Varje block ser ut ungefär såhär:

Vad innehåller kursen? HÄR

Kursinnehållet är fördelat på fyra block: Marknadsmodeller/Målgruppsprofiler, Digitala Kanaler, Digitala medielandskapet och Beställarens roll i det digitala medielandskapet.
Mer information hittar du om innehållet här.

Förnyelse

Certifieringen är giltig under en period av två år. För att diplomet skall förlängas ytterligare två år utan avbrott behövs en godkänd förnyelse av certifieringen inom nio månader. Med en godkänd förnyelse av certifiering menar vi att du ska delta på två av våra seminarier/events.

Kostnad

3 350 kr för deltagare från medlemsföretag
4 450 kr för deltagare från icke medlemsföretag

12 % rabatt vid 3 – 5 deltagare
20 % rabatt vid fler än 6 deltagare
Vid fler än 20 deltagare lämnas offert