Det var en rolig och lärorik kurs där jag fick med mig mycket nya kunskaper inom olika typer av annonsering. Uppskattade även podden, att först kunna läsa på och sedan lyssna på poddavsnittet med samma tema. Gillade också övningsappen där man fick en känsla av hur slutprovet skulle gå till. Är väldigt glad över att jag fick chansen att gå den här AdOps-kursen!

Tova Schönborg
Client Specialist & AdOps, Pricerunner

Ansök

Varför ska man gå AdOps / DCM?

För att yrkesverksamma inom branschen ska få möjlighet att förtydliga och få en kvalitetsstämpel på sin kompetensnivå.

Vem är behörig?

Utbildningen riktar sig till enskilda personer eller hela ad operation-avdelningar. Den primära målgruppen är AdOps/ DCM av digitala mediekanaler som har erfarenhet från branschen eller omfattande branschutbildningar.

Studiehandbok

Vad är upplägget?

En halv dag introduktion.
Cirka sex veckors självstudier, totalt 35- 40 timmar
E-learning app
Certifieringsprov.

Förnyelse

Certifieringsdiplomet är giltigt under en period av två år. För att diplomet skall förlängas ytterligare två år utan avbrott behövs en godkänd omcertifiering inom nio månader. Med en godkänd omcertifiering menar vi att du ska delta på två av våra seminarier/events.

Kostnad

6 800 kr för deltagare från medlemsföretag
8 840 kr för deltagare från icke medlemsföretag

Vid fler än 5 deltagare lämnas offert.
Omexamineringsavgift: 1200kr.

Kursledare

Lena Brandenfeldt driver konsultföretaget Brandenfeldt Sales and Marketing och är delägare av byrån Instly, med inriktning på sociala medier. Hon har mångårig erfarenhet inom försäljning, marknadsföring, media och är specialiserad inom digital kommunikation och transformation. Lena har tillsammans med IAB Sverige utformat certifieringen för Digital Media Manager och Digital Sales – Tech & Data.

Vad innehåller utbildningen?