Att samarbeta med inflytelserika ambassadörer på nätet blir allt vanligare bland företag som vill skapa en närmare relation till sin
målgrupp. Många annonsörer kämpar dock fortfarande för att förstå begreppet influencer marketing samtidigt som många önskar tydligare annonsmärkning, etiska regler och KPIer.

IAB Task Force Influencers håller sitt första seminarier 2017 och du kommer hitta deras material under Standards & Guidelines. 

Vill du medverka och påverka i denna Task Force? Har du specialistkunskap inom området? Maila då till charlotte.thur(at)iabsverige.se

Task Force Influencer Marketing

TF_influencer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Linda Palmgren – United Influencers (ordförande)

Benjamin Mullen – Zanox
Alexandra Callius – Maxus
Linda Hörnfeldt – Influencers of Sweden
Katarina Bergegård – LOPPI gruppen
Elle Östlund – MEC Global
Caroline Ensér – Bonnier Tidskrifter
Zandra Petersson – Spinview Global Limited
Anki Apreotesei – Bauer Media Group
Adam Björklund – Accenture
Silvia Barklund – SPP
Sofi Rönnestrand – Scream
Peter Callius – Kantar Sifo
Peter Cederholm – IUM
Lars Björkman – TS Digital
Rosanna Thun – Tourn
Vigor Sörman – Splay
Daniel Troyse – Tailsweep
Nicole Lage-Vianna – Sv Kommunikationsbyråer
Peter Näsström – Modern Women Media
Charlotte Thür – IAB Sverige
Mikael Lenstrup – IAB Sverige

 

<script>
(function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i

[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,’script’,’https://www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);

ga(‘create’, ‘UA-25807045-6’, ‘auto’);
ga(‘send’, ‘pageview’);

</script>