vilande

Task Force Mobil Geotargeting

Denna task force startades våren 2014 för att skapa mer klarhet i hur geotargeting fungerar i mobilen.
I andra mobil-projekt inom IAB Sverige kom det ofta upp att det fanns flera oklarheter mellan köpare och säljare av geo-targeting-tjänster i marknadsföringssammanhang i mobilen. T ex vilka frågor ska man ska ställa som köpare av denna typ av målgrupps filtrering.

Gruppen har efter ett halvårs jobb tagit fram en rapports ”Geotargeting i Mobilen” som publicerades vid ett fullsatt seminarium med 140 besökare den 17 september 2014. Läs mer här.

Task Force-gruppen utanför Zita i Stockholm efter seminariet

F v Susanne Gren – IAB Sverige, Gustaf Nilvander – Keymobile fd AdQuota, Johan Hedenbro – Expressen, Cecilia Ydremark – Mediekompaniet, Charlotte Thür – IAB Sverige, Frida Kvarnström – Schibsted, Pontus Larsson – Bizkit Wisely, Emelie Löfdahl – Widespace, Niclas Rämje – Madington. Foto: Marcus Stork – Mediekompaniet

task force geo