Task Forcen för Sökmarknadsföring

  • IAB Task Force Sök

Kontakta ordförande; Lisa Wennström om du vill veta mer eller vill vara med i denna task force.
Johan Lindahl – Scream
Jessica Larholm – OMD
Joel Odell – Microsoft
Torbjörn Svantesson – Google
Annelie Fredriksson – Quisma
Anna Goodband – Bizkithavas
Richard Swenman – Viva Media
Charlotte Thür – IAB Sverige
Mikael Lenstrup – IAB Sverige
Johanna Andersson – IAB Sverige 


Seminarium 

SearchSEm21Den 21 september bjöd IAB Sverige tillsammans med Task Force Sök in till ett inspirerande frukostseminarium om Sökmarknadsföring. Vi talade om användning av sökdata och hur du ska få det mesta ur din sökinvestering. Under seminariet presenterade vi den IAB Sverige – Den Stora Sökhandboken. Se agendan och läs mer här.

________________________________________________________________________________________

Seminarium

kundresa_searchIAB6 oktober 2015 – Kundens sökresa

IAB Task Force Search bjöd in till ett seminarium om kundens sökresa. Det är viktigt att förstå hela kundresan och hur de olika faktorerna bidrar till hur lyckade dina kampanjer i slutänden blir, och när en marknadsförings-budget bör justeras. Med fokus på sökmarknadsföring som kanal bjöd vi in till en inspirerande frukost där vi pratade om konsumenters köpresa.

Läs mer här.
________________________________________________________________________________________

Seminarium

21 februari och 12 mars, 2013 – Sökets tillväxt i Sverige, uppnå effektiva resultat genom tillgänglighet och rätt medieinvesteringar
IAB Task Force Search bjöd in till ett mycket populärt frukostseminarium om Söktrender, SEO och uppföljning av julhandeln.

  • Söktrender, SEM, SEO, uppföljning av medieinvesteringar och av Julhandeln.
  • Sökmarknadsföring är den största kategorin inom online som fortsätter att växa.

Under seminariet fick vi lyssna och bli inspirerad av intressanta talare som under 90 späckade minuter berättade om kraften i sökmarknadsföring. Vi fick ta del av flera framgångsrika case och hur man genom att mäta rätt gör effektivare medieinvesteringar.

Talare var:

  • Karl Sandstedt, Industry Manager Google ”Trender inom sök och digital marknadsföring”, 
  • Stefan Bernhardsson, MediaAnalys– Ett case från Teknikproffset om hur de jobbade med sin SEM och ”dynamic search ads” kring Jul.
  • Jeffrey Cammack, Web Guide Partner – ROI-driven sökmarknadsföring handlar inte bara om var du syns utan om hur du syns.
  • Gustav Wiberg, Jens Hård Quisma & Ohal
    Vi följer här upp ett case från förra eventet: ”Rätt mätning leder till bättre investeringar”

________________________________________________________________________________________

Seminarium

29 maj 2012 – Sökets tillväxt i Sverige, uppnå effektiva resultat genom tillgänglighet och rätt medieinvesteringar

Sökmarknadsföring är den största kategorin inom online som fortsätter att växa. Den har för många företag blivit den absolut viktigaste kanalen. Den 29 maj bjöd IAB Sverige in till ett frukostseminarium, då över 80 personer tillsammans fick lyssna till fem intressanta talare som under 90 späckade minuter berätta om drivkraften och påverkan via sök på ett bolags försäljning från bland annat Karl Sandstedt från Google.

Vi fick ta del av flera framgångsrika case och hur man genom att mäta rätt gör effektivare medieinvesteringar. Swedbank pratade om det digitala landskapet och mobilen som servicekanal. Swedbank lanserar dagen efter seminariet sin nya App. Vi fick ta del av ett mycket intressant Case Studie för NetonNet från Outrider och MEC. Där vi fick en imponerade inblick i vilka slutsatser man kan dra genom en gedigen ekonometri studie. Unicef berättade om hur de använder digitala kanaler och vikten av att mäta effekterna . Idag är sök ett mycket viktigt sätt att samla in välgörenhetspengar.

Här kan man ladda ner tre av presentationerna från seminariet.

Karl Standstedt, Google, – presentation Mobile och presentation Search
Dicran Sarafian, Unicef – presentation
Hela inbjudan här!