Svenska & Internationell Displaystandards med Tekniska Riktlinjer är framtagen för att förenkla för publicist, byrå och annonsör. Du hittar gruppens arbete under Standards & Guidelines Displaystandards. 

IAB Sverige startade upp en ny Task Force Display 2014. Gruppens agenda innehåller följande frågeställningar:

  • Hålla IABs Displaystandard uppdaterad för alla skrämar (inkl internationella standards)
  • Vägledande för internationella format-namn
  • Se om vi behöver guide för Rich media-annonser ex Rising Stars i Sverige
  • Adblocks, förslag ta fram ett White paper, visualisera problemet. Hur får vi besökare att inte vilja använda adblocks.
  • Se hur nya mätstandards för branschen ex Viewability measurement (inscreeen) påverkar format och mätningar.

IAB Task Force Den Digitala Annonsaffären fd Display

Ordförande: Dilem Guler, Bonnier News  


Charlotte Thür, Maria Hagman, Mikael Lenstrup – IAB Sverige

 

<script>
(function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,’script’,’https://www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);

ga(‘create’, ‘UA-25807045-4’, ‘auto’);
ga(‘send’, ‘pageview’);

</script>[/vc_column_text]