Interaktiv marknadsföring och digitala medier rymmer många olika frågor och intresseområden. Därför arbetar IAB Sverige med ett antal Task Force som tar fram handböcker, standards och guidelines för sina specialområden.

möteEn Task Force fungerar som en projektgrupp som bildas i syfte att leverera ett konkret resultat kring ett specifikt ämne eller fråga
under en definierad tidsperiod. Då resultatet har levererats, upplöses Task Force.

Som medlem i IAB Sverige har du genom engagemang i en Task Force möjlighet att fokusera på just ditt specialintresse. Dels genom att fördjupa dina kunskaper och dels genom möjligheten att påverka inriktningen på Task Forcens arbete.

Om du vill engagera dig i någon av våra Task Forces är du välkommen att kontakta ordförande för respektive grupp eller vända dig till charlotte.thur(at)iabsverige.se , Task Force-ansvarig.

Våra ordföranden för respektive Task Force

Magnus Lindholm

Ordförande DOOH

Posterscope

Dilem Güler

Ordförande Den Digitala Annonsaffären

Bonnier News

Henrik Nilsson

Ordförande Legal & Policy

Wesslau Söderqvist advokatbyrå

Maya Garkusha

Ordförande Automatiserad Handel -RTB

Group M
Linda Palmgren

Ordförande Influencer Marketing

United Influencers

Josefine Kvarnström

Ordförande Native

Schibsted

Charlotte Thür

Tf Ordförande Annonsvänligt Sverige

IAB Styrelse

Mattias Björkman

Ordförande Audio

Bauer Media
David Björk

Ordförande Video

Carat

Lisa Wennström

Ordförande Sök

iProspect

<script>
(function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,’script’,’https://www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);

ga(‘create’, ‘UA-25807045-12’, ‘auto’);
ga(‘send’, ‘pageview’);

</script>