Interaktiv marknadsföring och digitala medier rymmer många olika frågor och intresseområden. Därför arbetar IAB Sverige med ett antal s.k. task forces som var och en fokuserar på sitt specialområde.

En task force fungerar som en projektgrupp som bildas i syfte att leverera ett konkret resultat kring ett specifikt ämne eller fråga under en definierad tidsperiod. Då resultatet har levererats, upplöses task forcen.

Som medlem i IAB Sverige har du genom engagemang i en task force möjlighet att fokusera på just ditt specialintresse. Dels genom att fördjupa dina kunskaper och dels genom möjligheten att påverka inriktningen på task forcens arbete.

Om du vill engagera dig i någon av våra task forces är du välkommen att kontakta ordförande för respektive task force, eller vända dig till charlotte.thur(at)iabsverige.se , Taskforceansvarig.

Våra ordföranden för respektive Task Force

Magnus Lindholm

Ordförande DOOH

Posterscope

Sanna Söderström

Tf Ordförande Den Digitala Annonsaffären

PHD

Henrik Nilsson

Ordförande Legal & Policy

Wesslau Söderqvist advokatbyrå

Maya Garkusha

Ordförande Automatiserad Handel -RTB

Group M
Linda Palmgren

Ordförande Influencer Marketing

United Influencers

Josefine Kvarnström

Ordförande Native

Schibsted

Jacob Lovén

Ordförande Annonsvänligt Sverige

IAB Styrelse

Mattias Björkman

Ordförande Audio

Bauer Media
David Björk

Ordförande Video

Carat

Lisa Wennström

Ordförande Sök

iProspect