IAB Sveriges uppgift är att ta fram standards och guidelines för digital marknadsföring. Det görs genom våra Task Forces som arbetar aktivt med att hålla vårt material uppdaterat. Vi delar även med oss av rekommendationer som IAB Europe och IAB USA tagit fram. Samtliga rekommendationer är framtagna för att underlätta för branschen och göra digital marknadsföring mer skalbar och enkel för alla parter.

Vi presenterar även material från andra aktörer inom branschen under Marknadskanaler.

 

<script>
(function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,’script’,’https://www.google-analytics.com/analytics.js’,’ga’);

ga(‘create’, ‘UA-25807045-13’, ‘auto’);
ga(‘send’, ‘pageview’);

</script>