Långa Video-format fångar uppmärksamheten på mobila skärmar över hela världen, enligt stor internationell studie från IAB

PRESSRELEASE: Kartläggning av Mobila Video-tittare i 24 länder visar att 1 av 5 regelbundet strömmar Video på smartphones medan de tittar på traditionell TV  Majoriteten som tillfrågats i respektive land föredrar riktad Mobil Videoreklam  NEW YORK, NY – (8 JUNI 2015) – Tvärtemot vad många tror används mobila skärmar regelbundet för att strömma längre videoformat, enligt…

Detaljer

Europeiska online-annonseringen når ny milstolpe € 30.7bn

Berlin, 21* maj 2015 – Vid den 9:e upplagan av den årliga konferensen IAB Europe Interact meddelades att online-annonsering växte 11,6% till ett marknadsvärde på € 30.7bn 2014. The AdEx Benchmark research – Den unika rapporten som gör en genomlysning av den europeiska marknaden för onlineannonsering. Den visar att onlineannonsering uppnår tvåsiffrig tillväxt för femte…

Detaljer

IAB Sverige har fått en ny styrelse vid årsstämman 22 april

IAB Sverige, Interactive Advertising Bureau har fått en ny stark och strategisk styrelse! IAB är den ledande världsorganisationen som samlar intressenter inom digital och interaktiv marknadsföring, där IAB Sverige är den lokala förgreningen som idag har 147 medlemsföretag anslutna i Sverige! Det finns idag 47 IAB organisationer runt om i världen, som arbetar för med…

Detaljer