Online annonseringen i Europa blomstrar

Studie från IAB Europe –  Online annonseringen i Europa blomstrar och industrin står idag för 1.4 miljoner arbetstillfällen, och ett adderat bruttoförädlingsvärde (GVA)* på 100 miljarder Euro Bryssel, 25 November – Onlineannonseringen har expanderat från en utvecklingsbransch till ett makt hus under de senaste årtiondet. Den genererar nu över en miljon arbeten inom EUs-28 ekonomier…

Detaljer

Missa inte IAB Europes panel på DMEXCO 17 september kl 11

Panel: Improving the digital advertising environment to support Europe’s digital economy Date: September 17th, 2015 Time: 11.00 – 11.45 Location: Seminar 3 Stakeholders from across the digital advertising ecosystem will come together to discuss the latest business debate regarding the quality of digital advertising. The panellists will discuss how the different components of quality can work together to create a digital advertising environment…

Detaljer

IAB livestreamar seminariet 2 sep kl 8:30- Digitala annonsmarknaden i Europa Vi streamar fullbokat seminarium med hjälp av Blue3. Vi ger en genomgång av ”AdEx – den digitala marknadsföringen i Europa” kl 8:30, 2 sep. Tillsammans med Madeleine Thor, VD för IRM presenterar vi AdEx-rapport 2014 från IAB Europe, för 27 marknader, utifrån ett svenskt perspektiv. Madeleine berätta…

Detaljer

Toppnotering för mobila annonsintäkter globalt färsk rapport från IAB

Toppnotering för mobila annonsintäkter globalt färsk rapport från IAB 230 mrd kronor (€24 billion) enligt IAB Europe IAB (US) och IHS  Mobil displayannonsering nådde en milstolpe 2014 med 110 mrd kronor (€11,4 billion) displayannonseringen ökar snabbare än Sök för första gången Nord Amerika visar den högsta tillväxten med 77% och flera regioner följer tätt efter…

Detaljer

Långa Video-format fångar uppmärksamheten på mobila skärmar över hela världen, enligt stor internationell studie från IAB

PRESSRELEASE: Kartläggning av Mobila Video-tittare i 24 länder visar att 1 av 5 regelbundet strömmar Video på smartphones medan de tittar på traditionell TV  Majoriteten som tillfrågats i respektive land föredrar riktad Mobil Videoreklam  NEW YORK, NY – (8 JUNI 2015) – Tvärtemot vad många tror används mobila skärmar regelbundet för att strömma längre videoformat, enligt…

Detaljer